Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Od obleků na míru k ojetým vozům

Zazářil jako startupový nadšenec, založil a prodal oděvní značku, vyučoval inovace, psal knihy. Teď Stanislav Gálik mění byznys s ojetými vozy ve skupině Aures.

Od obleků na míru k ojetým vozům
Stanislav Gálik | Tomáš Novák týdeník HROT

Už během studií psychologie na Masarykově univerzitě v Brně založil Stanislav Gálik prémiovou oděvní značku Galard. Za pár let ji prodal za miliony korun brněnské investiční skupině DRFG a byl zářivou hvězdou mezi mladými byznysmeny. Napsal několik knih, například oceňovaný titul Psychologie přesvědčování, získal pedagogické ostruhy z několika vysokých škol, pracoval na projektech s Českou spořitelnou a také na vedení vlastního inovačního centra Unifer. 

Byl to také on, kdo přivedl Michala Mičku k Davidu Rusňákovi, šéfovi skupiny DRFG, a tím svého vrstevníka, kamaráda a taktéž milovníka módy nasměroval do světa vrcholového byznysu. O tom, jak dopadla zářivá kometa Michala Mičky, se v posledních měsících napsalo mnoho. Sám Gálik zvolil mnohem méně nápadnou, zato zřejmě bezpečnější kariérní cestu. Před třemi lety totiž spojil síly s mezinárodní skupinou Aures Holdings, do které patří mimo jiné tuzemská jednička s ojetými vozy AAA Auto. Ze startupového solitéra se tak stal spíše korporátním manažerem. Kulturní šok to pro něj prý nebyl. 

„Líbí se mi, že je to najednou týmovější sport. I když děláte startup, najímáte si lidi, ale pořád je to vaše firma, vaše peníze a vaše riziko. Tohle je úplně jiná hra. Řídím si tým, v jehož rámci se snažím obklopovat chytřejšími lidmi, než jsem já. Žene vás to dál. A taky mě baví ta mezinárodní hra. Řešit evropské země, soupeřit s globálními hráči,“ rozpovídá se.

„To mě dnes uspokojí víc než si hrát s vlastním lokálním projektem a řešit, že po pražské pobočce příští rok otevřu také v Brně. Nic proti tomu. Také jsem si to zkusil, má to svoje kouzlo, ale teď chci velkou hru,“ říká.  

Ve skupině, která se zaměřuje na obchod s ojetými vozy v několika evropských zemích, má totiž Gálik na starosti inovace, digitalizaci byznysu, západní expanzi a nové obchodní modely. Je generálním ředitelem inovačního centra Aures Laboratories, jež pod jeho vedením vyvinulo aplikace na analýzu big dat, které mají firmě i zákazníkům pomáhat mapovat trh s ojetými vozy. Měl také na starosti modernizaci Mototechny, když se svým týmem vytvořil obchod s investičními vozy Mototechna Classic a půjčovnu aut Mototechna Drive. 

Od letošního jara je předsedou představenstva ambiciózní společnosti Driverama Holdings, která má zaštítit evropskou expanzi skupiny Aures. První krůčky dělá v Německu a Gálik si načasování a reakci trhu nemůže vynachválit. 

Celý rozhovor se Stanislavem Gálikem o trhu s auty, jeho profesní cestě i o tom, jak je důležité mít v byznysu kliku, čtěte v aktuálním vydání týdeníku Hrot, které vyšlo 16. srpna.