Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Autobazar AAA Auto dostal v Polsku pokutu přes 400 milionů za nesrovnalosti v cenách

Prodejce ojetých vozů AAA Auto dostal v Polsku pokutu přes 72 milionů zlotých (408 milionů korun). Tamní Úřad pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele firmu potrestal za způsob, jakým informovala o cenách.

Autobazar AAA Auto dostal v Polsku pokutu přes 400 milionů za nesrovnalosti v cenách
ilustrační foto | Zdroj: AAA Auto

AAA Auto má základnu v Česku, odkud firma expandovala do dalších zemí regionu střední Evropy. Skupina Aures Holdings, pod kterou AAA patří, uvedla, že se závěry úřadu zásadně nesouhlasí a proti pokutě se odvolá.

AAA Auto v Polsku vystavuje své vozy v autosalonech. Představuje je také na svých internetových stránkách a v servisu Otomoto, podle úřadu je v zemi jedním z lídrů trhu. Antimonopolní úřad uvedl, že obdržel četné stížnosti na nesrovnalosti související s prodejní politikou společnosti a na nesrovnalosti ve smlouvách se zákazníky.

„Zákazníci, kteří měli zájem o nákup vozidla a prohlédli si nabídku na webových stránkách Autocentrum nebo Otomoto, byli ponecháni v domnění, že uvedená částka určuje cenu samotného vozidla. Společnost je však neinformovala o tom, že cena v inzerátu se skládá z ceny vozu a z doplňkového produktu – pojištění Carlife Gwarancja," zdůvodnil své rozhodnutí úřad, o němž informoval web Business Insider.

Spotřebitelé mají být podle antimonopolního úřadu řádně informováni o konečné ceně vozu a o tom, z čeho se skládá, už když si čtou nabídku. Při podpisu smlouvy pak podle něj nesmějí být překvapeni dodatečnými poplatky a nuceni k nákupu dalších produktů nebo služeb.

„Ve styku se zákazníky jsme vždy postupovali naprosto dle platné legislativy. Výsledky měření NPS i vysoké hodnocení v recenzích na vyhledávači Google jasně ukazují, že jsou s námi naši klienti velmi spokojeni. Za celou dobu našeho téměř desetiletého působení v Polsku jsme nikdy nebyli úřadem sankcionováni ani jsme od něj neobdrželi žádné upozornění. V průběhu šetření jsme s úřadem maximálně spolupracovali a v požadovaných lhůtách jsme podávali všechna požadovaná vysvětlení. Pokutu i její výši proto považujeme za naprosto neospravedlnitelnou a v zákonné lhůtě se proti ní odvoláme. Jsme si absolutně jisti, že nezávislý soud nám dá za pravdu," uvedla společnost Aures ve stanovisku.

Polský úřad nasadil do terénu fiktivní zájemce o nákup auta, kteří situaci zmapovali. Díky jejich zjištěním se potvrdilo, že zákazníci AAA Auto si museli dokoupit pojištění a zaplatit skoro 1400 zlotých (přes 7900 korun) za takzvaný zákaznický servis, o kterém předtím nevěděli, uvedl prezident UOKiK Tomasz Chróstny.

Skupina Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, loni zvýšila prodej o deset procent na rekordních 98.134 ojetých vozů. V České republice skupina poprvé prodala přes 50 tisíc vozů. Rekordy padly i na Slovensku a v Polsku.