Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Obchodníci zažili druhé Vánoce

Hromadění zásob v obavě před epidemií koronaviru vedlo k nebývalému nárůstu tržeb v prodejnách potravin a v drogeriích. Podle auditu společnosti Nielsen bylo období mezi 9. a 15. březnem dokonce druhým nejúspěšnějším týdnem za posledních dvanáct měsíců.

Obchodníci zažili druhé Vánoce
Nakupování s rouškou - ilustrační foto | Profimedia.cz

Pouze poslední předvánoční týden vykázaly hypermarkety, supermarkety a drogerie vyšší útraty. Podle generálního ředitele Nielsen pro Česko a Slovensko Karla Týra vystřelily tržby v průměru o 40 procent. 

Oproti prosinci se však značně lišil sortiment, za který Češi utráceli. Jednoznačným tahounem byly dezinfekční prostředky na ruce. Od devátého do jedenáctého týdne letošního roku za ně Češi utratili o 702 procent více než za stejné období v předchozím roce. Následovaly vlhčené ubrousky (416 procent) a dezinfekce na prádlo (301 procent).

 

Z potravin zákazníci nejvíce nakupovali suroviny na pečení. Kypřící přísady vzrostly o 224 procent, směsi na chleba o 221 procent a mouka o 191 procent. Podle Týra je patrný i boom online prodeje. Ten v časech karantény zkoušejí i nepříliš technologicky zdatní zákazníci.