Odbory hrozí stávkami v závodech Volkswagenu, mluví o historické chybě

Německá odborová centrála IG Metall dnes pohrozila výstražnou stávkou v německých závodech automobilky Volkswagen. Odboráři po vedení požadují jasné informace ohledně případného zavírání provozů a propouštění, které označují za historickou chybu. Dnes o tom informují zahraniční média. Odbory jednají v Hannoveru s vedením firmy o mzdách.

Německá odborová centrála IG Metall dnes pohrozila výstražnou stávkou v německých závodech automobilky Volkswagen. Odboráři po vedení požadují jasné informace ohledně případného zavírání provozů a propouštění, které označují za historickou chybu. Dnes o tom informují zahraniční média. Odbory jednají v Hannoveru s vedením firmy o mzdách.

Celý článek
0

ČNB snížila úrokovou sazbu o čtvrt procentního bodu na 4,25 procenta

Bankovní rada České národní banky (ČNB) dnes snížila základní úrokovou sazbu o čtvrt procentního bodu na 4,25 procenta. Sazba je tak na nejnižší úrovni od počátku února 2022. Finanční trh snížení sazby o čtvrt procentního bodu očekával, ve stejném rozsahu bankovní rada snížila sazbu i v srpnu.

Bankovní rada České národní banky (ČNB) dnes snížila základní úrokovou sazbu o čtvrt procentního bodu na 4,25 procenta. Sazba je tak na nejnižší úrovni od počátku února 2022. Finanční trh snížení sazby o čtvrt procentního bodu očekával, ve stejném rozsahu bankovní rada snížila sazbu i v srpnu.

Celý článek
0

„Sbal si věci, končíš.“ Firmy už po pár měsících propouštějí mladé z generace Z. Vadí neprofesionalita a lenost

Nedostatečná příprava z vysoké školy a malá pracovní motivace vedou k tomu, že firmy propouštějí mladé lidi z generace Z. Podle amerického průzkumu je velkým problémem také špatná komunikace a celkové nepochopení mladých zaměstnanců. Ti se prý příliš neorientují v tom, co se od nich v práci vlastně očekává.

Nedostatečná příprava z vysoké školy a malá pracovní motivace vedou k tomu, že firmy propouštějí mladé lidi z generace Z. Podle amerického průzkumu je velkým problémem také špatná komunikace a celkové nepochopení mladých zaměstnanců. Ti se prý příliš neorientují v tom, co se od nich v práci vlastně očekává.

Celý článek
0

Generace Z mění pravidla hry na trhu práce, ukazuje průzkum

Podle nejnovějšího průzkumu Employer Brand Research 2024 (REBR) společnosti Randstad přináší generace Z výrazné změny na český pracovní trh. Mladí lidé mají jiné priority a očekávání od svých zaměstnavatelů než starší generace.

Generace Z mění pravidla hry na trhu práce, ukazuje průzkum
Generace Z mění pravidla hry na trhu práce, ukazuje průzkum | www.chatgpt.com - vytvořeno pomocí nástroje Dall-E 2

Častější změny zaměstnání

Výzkum ukázal, že 23 % příslušníků generace Z změnilo za poslední rok zaměstnání, což je nejvyšší podíl ze všech věkových skupin. I když nízké finanční ohodnocení je stále hlavním důvodem pro odchod u všech generací, mladí lidé kladou větší důraz na kariérní růst (31 %) a atraktivní pracovní nabídky (34 %).

Důraz na rovnost a spravedlnost

Generace Z je velmi citlivá na otázky rovnosti a spravedlnosti na pracovišti. Třetina mladých zaměstnanců se identifikuje jako členové menšinových skupin a očekávají férové jednání a stejné ohodnocení za stejnou práci.

Technologie a sociální sítě

Mladá generace je nejotevřenější vůči využívání umělé inteligence v práci. Při hledání zaměstnání spoléhají hlavně na sociální sítě, především Facebook (70 %) a Instagram (59 %), na rozdíl od starších generací, které preferují kariérní stránky firem.

Výzva pro zaměstnavatele

Martin Jánský, generální ředitel Randstad Česká republika, k výzkumu říká: „Generace Z představuje pro zaměstnavatele výzvu i příležitost. Firmy, které dokážou vyhovět novým očekáváním ohledně spravedlivých podmínek, rovného přístupu, kariérního růstu a využívání moderních technologií, budou na trhu práce mnohem konkurenceschopnější.“

Průzkum REBR 2024 zahrnoval 4 821 respondentů z České republiky a je součástí globálního výzkumu s více než 173 000 účastníky z 32 zemí. Poskytuje cenné informace o preferencích zaměstnanců a pomáhá firmám zlepšit svou značku zaměstnavatele v rychle se měnícím pracovním prostředí.