Znepokojení v Pekingu: Číně se nelíbí Putinovo strašení jadernými zbraněmi a nová ruská doktrína

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Celý článek
0

Proč nehubnete? Tukové buňky si „pamatují“ obezitu a vracejí se k ní, zjistili vědci

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

Celý článek
0

Udržitelnost musí jít stranou. Generace Z nakupuje na Temu jako šílená

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Kdo nenakupuje na Temu, jako by nežil. Platí to pro mladé lidi z generace Z, pro něž je aplikace tohoto nákupního tržiště tak nepostradatelná, že ve staženích poráží i sociální síť TikTok. Čínská nákupní platforma je přitom známá svými nekvalitními produkty a podle expertů je rovněž bezpečnostní hrozbou.

Celý článek
0

Netradiční náborová metoda Steva Jobse: Pivní test

Steve Jobs, zesnulý spoluzakladatel společnosti Apple, byl známý svým inovativním přístupem nejen k technologiím, ale i k náborovému procesu. Místo tradičních pohovorů v kanceláři preferoval neformální setkání spojené s pitím piva, což se stalo známé jako „pivní test“.

Netradiční náborová metoda Steva Jobse: Pivní test
Steve Jobs rád bral uchazeče o práci u něj na procházky spojené s takzvaným pivním testem; ilustrační obrázek | Hrot24 vytvořeno v Midjourney

Klíčovou otázkou pro Jobse bylo: „Dal bych si s tímto člověkem pivo?“ Pohovory často probíhaly formou procházky, která končila v baru nebo restauraci. Cílem bylo poznat uchazeče v uvolněném prostředí a zjistit, zda by si s ním Jobs „sedl“.

Technologický vizionář kladl netradiční otázky jako „Co jsi dělal minulé léto?“ místo obvyklých dotazů na pracovní úspěchy. Nešlo mu o správné či špatné odpovědi, ale o celkový dojem z uchazeče.

Tato metoda měla několik výhod:
1. Umožnila Jobsovi vidět uchazeče mimo formální prostředí.
2. Pomohla prolomit připravené odpovědi a dostat se k autentickému já uchazeče.
3. Usnadnila posouzení charakteru a osobnosti kandidáta.

Přes zdánlivou neformálnost tohoto přístupu Jobs stále hledal špičkové talenty, které nazýval „Áčkoví hráči“. Jeho cílem bylo najít nejlepší možné kandidáty pro Apple.

Tento neortodoxní přístup k náboru ukazuje, že někdy může být efektivnější poznat potenciální zaměstnance v méně formálním prostředí. Možná by i další firmy mohly zvážit podobný přístup při hledání nových talentů.