Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Pivní trh v krizi: Velké pivovary čelí poklesu prodejů

Globální pivovarnické konglomeráty Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a Carlsberg se potýkají s výrazným poklesem prodejů. Hlavní příčinou tohoto jevu je oslabená poptávka v Číně a obecně nižší ochota spotřebitelů investovat do prémiových značek piva. Ekonomická nejistota a inflační tlaky nutí spotřebitele šetřit a orientovat se na cenově dostupnější alternativy.

Pivní trh v krizi: Velké pivovary čelí poklesu prodejů
Pivní trh v krizi: Velké pivovary čelí poklesu prodejů | www.chatgpt.com - vytvořeno pomocí nástroje Dall-E 2

Výrazný propad prodeje AB InBev

Největší světový výrobce piva, AB InBev, vykázal ve třetím čtvrtletí dvouciferný pokles tržeb a objemů prodeje na čínském trhu. Výrazný propad se projevil zejména v segmentech prodeje v barech a restauracích. To naznačuje strukturální problémy v oblasti spotřebitelských návyků a přetrvávající problémy v pohostinství. Kromě Číny zaznamenala společnost pokles také na klíčových trzích včetně Spojených států, Mexika a Evropy. Navzdory ohlášení zpětného odkupu akcií v hodnotě přibližně 46 miliard korun se akcie AB InBev propadly o téměř 4 %. Tento propad odráží nedůvěru investorů ve schopnost společnosti dosáhnout stabilizace i přes zvýšený výhled do budoucna.

Carlsberg a změna strategie

Carlsberg, třetí největší pivovarnická společnost na světě, vykázal pokles objemů o 1,3 %. Tento pokles je způsoben zejména oslabující poptávkou v Číně a dalších klíčových regionech, stejně jako tlakem na spotřebitele kvůli inflaci a ekonomické nejistotě. Generální ředitel Jacob Aarup-Andersen uvedl, že společnost přehodnotí svou krátkodobou strategii a přesměruje své aktivity z prémiových produktů na podporu více dostupných značek. "Na trzích, kde sledujeme silný tlak na prémiové produkty, přesouváme své úsilí směrem k propagaci našich mainstreamových značek," uvedl Aarup-Andersen. Nicméně dlouhodobě zůstává přesvědčen, že prémiové produkty budou hrát klíčovou roli v budoucím růstu a diverzifikaci portfolia společnosti.

Makroekonomické tlaky na pivní trh

Komplexnost současné situace na pivním trhu je důsledkem několika faktorů - pomalého ekonomického růstu, vysoké inflace a rostoucích úrokových sazeb, které vedou ke snížení spotřebitelské kupní síly. Tyto makroekonomické tlaky jsou dále komplikovány nepříznivými klimatickými podmínkami a rostoucí konkurencí ze strany lokálních výrobců, kteří často nabízejí cenově dostupnější alternativy.

Heineken: Výjimka mezi pivovary

Navzdory těmto nepříznivým trendům se však objevuje výjimka - druhý největší pivovar světa, Heineken, ve třetím čtvrtletí dokázal navýšit objemy prodeje o 0,7 %. Tento nárůst je přičítán úspěšné strategii zaměřené na prémiové značky, zejména Heineken a Heineken 0.0, které zaznamenaly významný růst v klíčových regionech, jako je Brazílie, Vietnam a Čína. Společnost také investovala do digitálních platforem a inovací, což přispělo k lepšímu propojení se zákazníky a zvýšení prodejů. Přesto i Heineken varuje před výzvami spojenými s náročným spotřebitelským prostředím a poklesem poptávky na některých trzích. Heineken se však v této složité situaci ukazuje jako relativně odolný hráč, který si dokázal uchovat pozitivní dynamiku, a představuje tak světlo na konci tunelu pro globální pivní průmysl, který se jinak potýká s poklesem poptávky a ekonomickými nejistotami.