Hrot24.cz
Na sdílené účty si po Netflixu došlápne i HBO. Ještě chvíli mu to ale potrvá

Shutterstock

Na sdílené účty si po Netflixu došlápne i HBO. Ještě chvíli mu to ale potrvá

Jeden člověk, který platí předplatné, a pár jeho kamarádů, kteří znají heslo. V minulosti byla taková strategie, jak ušetřit a přesto sledovat filmy a seriály bez reklam, zcela běžná. Pak ale Netflixu došla trpělivost a proti sdíleným účtům zakročil. Teď ho následuje i HBO Max.

Filip Magalhães

Když americká streamovací společnost Netflix loni oznámila, že si posvítí na lidi, kteří používají stejné přihlašovací údaje, i když spolu nebydlí, vyvolalo to vlnu nevole. Množství uživatelů tvrdilo, že jakmile Netflix omezí sdílení účtů, okamžitě ukončí předplatné. 

S několikaměsíčním odstupem se ovšem ukázalo, že se opatření firmě vyplatilo – během posledního loňského čtvrtletí nabrala miliony nových předplatitelů. Na sdílení účtů neplatí úplný zákaz, podléhá ale poplatku 79 korun. Ten je tak nižší, než je cena zbrusu nového předplatného, které začíná na 199 korunách.

V lednu se svým konkurentem inspirovala další velká streamovací služba, Disney+. A podobně jako Netflix nabídla za poplatek možnost sdílení účtů mimo primární domácnost i tato společnost.

Nyní přichází na řadu HBO Max. Plán, že firma zakročí proti sdílení hesel, oznámil JB Perrette, šéf streamování a her Warner Bros. Discovery (WBD), kam spadá i HBO Max. Investorům během tohoto týdne potvrdil, že i jeho streamovací společnost bude následovat vzor ostatních velkých hráčů. „Vzhledem k velikosti našeho byznysu si myslím, že je to dobrá příležitost,“ řekl Perrette.

Firma si ale dá načas. Prvním uživatelům HBO Max by mělo upozornění na nedovolené sdílení účtu začít naskakovat na konci letoška. Další rozšíření opatření se pak plánuje až na příští rok. Perrette nebyl konkrétnější, zatím tak není jasné, zda i HBO Max umožní uživatelům pokračovat ve sdílení hesel, když si za to zaplatí.

WBD se v poslední době potýká s řadou problémů. Rozprodává knihovnu HBO, ruší některé projekty a dlouhodobě ji tíží dluh v řádu desítek miliard dolarů. Jeho příčinou je odpojení WarnerMedia od telekomunikačního obra AT&T a spojení s Discovery v roce 2022.