Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

600 000 Kč za kus šrotu: Majitel Tesly v šoku

Mario Zelaya z Kanady se dostal do nepříjemné situace, když se nemohl dostat do své Tesly. Důvodem byla vadná baterie, která znemožnila otevření dveří. Zelaya svou frustraci sdílel na TikToku, kde označil auto za „kus odpadu“.

600 000 Kč za kus šrotu: Majitel Tesly v šoku
600 000 Kč za kus šrotu: Majitel Tesly v šoku | www.chatgpt.com - vytvořeno pomocí nástroje Dall-E 2

Zatímco u běžných vozů by stačilo mechanicky otevřít dveře nebo zavolat zámečníka, Tesla k tomu potřebuje elektrickou energii z baterie. Oprava by stála ohromujících 600 000 Kč (26 000 dolarů), což bylo pro Zelayu neúnosné.

Situace se ještě zkomplikovala, když chtěl auto prodat, ale potřebné doklady o vlastnictví zůstaly zamčené uvnitř vozu. Musel zaplatit dalších 700 Kč (30 dolarů) za vystavení nových dokumentů.

Zelaya si vůz koupil v roce 2013, kdy Tesla měla technické problémy s prosakováním kapalin do baterie. Tento problém se objevil i u modelů z roku 2014.

Zelaya kontaktoval Transport Canada, který zahájil vyšetřování. Tvrdí, že není jediný majitel Tesly, který se s podobným problémem potýká, a obviňuje automobilku z utajování těchto potíží.

„Nikdy si už nekoupím další Teslu,“ prohlásil Zelaya a varoval ostatní před „brutálními auty a výrobními praktikami“ společnosti. Nakonec auto prodal zájemci, který plánuje vůz rozebrat a opravit.