Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Závod v elektromobilitě: Čína sází na inovace a ambiciózní expanzi

Čínské firmy vyrábějící elektrická vozidla předčily Teslu v poměru výdajů na výzkum a vývoj k tržbám, ukazuje nová analýza. Trend odráží intenzivní konkurenci v nejrychleji rostoucím automobilovém odvětví a ambice čínských firem prosadit se globálně.

Závod v elektromobilitě: Čína sází na inovace a ambiciózní expanzi
Závod o elektromobily: Čína sází na inovace a ambiciózní expanzi | vytvořeno pomocí Dalle

Společnost Nio, kótovaná na americké burze, vede žebříček s téměř 29% podílem výdajů na výzkum a vývoj v prvním čtvrtletí roku. To výrazně převyšuje 5,4% podíl Tesly ve stejném období. Další čínské firmy jako Xpeng s 20% a Li Auto s 11% také vykazují vysoké investice do výzkumu.

Paul Gong, analytik UBS, pro CNBC poznamenává, že mnozí čínští výrobci automobilů nyní investují do výzkumu a vývoje stejně nebo více než jejich globální konkurenti, a to i v absolutních částkách. Podle něj jej to významný posun oproti minulým rokům a signalizuje to rostoucí technologickou vyspělost čínského automobilového průmyslu.

Výrobci se zaměřují především na zlepšování hardwaru a softwaru vozidel. Ren Xiangfei, viceprezident automobilového výzkumu a vývoje ve společnosti Geely, zdůrazňuje význam softwarových inovací pro diferenciaci produktů. "Z pohledu uživatelů musí funkce, které přinášejí více překvapení, být implementovány prostřednictvím softwaru," říká Ren.

Nio klade důraz na kvalitu jako klíčový faktor konkurenceschopnosti. Feng Shen, předseda komise pro řízení kvality ve společnosti Nio, uvádí: "Pokud nedokážete udělat dobrou práci a zlepšit kvalitu, nemáte trhu co říct." Společnost nedávno otevřela novou továrnu v Hefei, která využívá 756 robotů k automatizaci většiny výroby.

Geely a BYD investují do vývoje pokročilých baterií. Geely nedávno představilo svou "Aegis Short Blade Battery", která údajně prošla přísnými bezpečnostními testy. Společnost BYD se dostala svou "Blade Battery" na vedoucí pozici v oblasti prodeje elektromobilů v Číně.

Čínské firmy těží z efektivního dodavatelského řetězce v oblasti delty řeky Jang-c', kde mohou získat všechny potřebné komponenty za čtyři hodiny. Jing Yang, ředitelka divize korporátních hodnocení Fitch Ratings, to považuje za klíčovou konkurenční výhodu, která umožňuje čínským výrobcům rychle reagovat na potřeby trhu.

Ministerstvo průmyslu a informačních technologií Číny aktivně podporuje rozvoj chytré výroby v automobilovém průmyslu, což posiluje pozici čínských firem.

Přestože vysoké investice do výzkumu a vývoje negarantují dlouhodobý úspěch, odrážejí odhodlání čínských firem konkurovat na globálním trhu s elektrickými vozidly. William Li, zakladatel a generální ředitel Nio, naznačil plány na globální expanzi, i když konkrétní detaily nezveřejnil.

Jing Liu, profesor na Cheung Kong Graduate School of Business poznamenává, že v klíčových oblastech jako jsou baterie a software dominují specializované firmy jako CATL a Huawei. Pro automobilky může být obtížné v těchto oblastech vyniknout a odlišit se od konkurence.

Dosavadní vývoj však ilustruje rostoucí význam Číny v globálním automobilovém průmyslu a naznačuje, že tradiční výrobci budou čelit stále silnější konkurenci. Intenzivní investice do výzkumu a vývoje, spolu s efektivním dodavatelským řetězcem a podporou vlády, dávají čínským firmám silnou pozici na globálním trhu s elektromobily.