Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Kiwi se vrátilo do černých čísel. A s aerolinkami chce uzavřít mír

Český vyhledávač letenek Kiwi.com hlásí rekordní výsledky. Konečně už není ve ztrátě a chce uzavřít mír s aerolinkami, s nimiž dosud spíše bojoval než spolupracoval.

Kiwi se vrátilo do černých čísel. A s aerolinkami chce uzavřít mír
Šéf Kiwi.com Oliver Dlouhý | foto Kiwi.com

Brněnský prodejce letenek Kiwi.com překopává svůj obchodní model. Nově bude sázet na spolupráci s aerolinkami, se kterými dříve válčil. Některým z nich se totiž nelíbilo, že bez smluvní dohody přeprodává letenky různých dopravců, a to včetně těch, kteří mezi sebou nespolupracují.

„Již začátkem roku jsme oznámili přelomovou dohodu s leteckou společností Ryanair. A věřím, že brzy přijdou i další, což povede ke změnám v našem fungování a podpoří jak naše dlouhodobé cíle, tak i naši hodnotu pro akcionáře,“ říká šéf platformy Oliver Dlouhý. 

Odkázal tak na lednové uzavření partnerství s irským nízkonákladovým Ryanairem, který s Kiwi vedl řadu soudních sporů. S českým prodejcem v minulosti bojovaly i americké Southwest Airlines a American Airlines. 

A ačkoliv v lednu Kiwi hromadně propustilo 18 procent svých zaměstnanců (tedy zhruba 200 lidí), teď hlásí za loňský rok rekordní výsledky – a po čtyřech letech ve ztrátě se přehlouplo zpět do zisku.

„V roce 2023 nebývale narostl zájem o cestování, což se pozitivně odrazilo i v růstu kapacit světových aerolinek. V Kiwi.com jsme se této příležitosti chopili,“ doplňuje Dlouhý. Tržby společnosti loni vzrostly o 20 procent na 293 milionů eur (téměř 7,4 miliardy korun). Zisk pak činil 28,4 milionu korun. 

Podle Dlouhého byly loni prioritou investice do rozvoje technologií, které následně vedou ke zlepšení zákaznické zkušenosti. Jde například o zrychlování vracení peněz. Na pomalost tohoto procesu si uživatelé Kiwi často stěžovali.

Kiwi, které vzniklo v roce 2012, pokrývá 95 procent světové nabídky letů a denně se přes její platformy přes 50 tisíc míst v letadlech. V roce 2019 do firmy vstoupil americký investiční fond General Atlantic, který v ní teď vlastní 53,5 procenta akcií. Během pandemického roku 2020 činila ztráta Kiwi rekordní miliardu korun, předloni pak půl miliardy korun.