Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

Karlovarská Becherovka mění majitele, kupuje ji polská skupina Maspex

Polská skupina Maspex kupuje od francouzské společnosti Pernod Ricard českou likérku Jan Becher – Karlovarská Becherovka (JBKB). Výši transakce firmy neuvedly.

Karlovarská Becherovka mění majitele, kupuje ji polská skupina Maspex
ilustrační foto | Mino Surkala / Shutterstock.com

Smlouvu o prodeji firmy podepsaly dnes. Dokončení obchodu se očekává do konce června 2024. Skupina Maspex se stane vlastníkem značky Becherovka spolu s výrobním závodem a skladem v Karlových Varech.

Firma Jan Becher – Karlovarská Becherovka je společnost s více než dvousetletou tradicí. Byla založena v roce 1807 rodinou Becherových, tehdy jako rodinný podnik. Becherovka byla roku 1922 zaregistrována jako ochranná známka. Status akciové společnosti má od roku 1994. V roce 2001 byl dokončen proces privatizace a společnost přešla do vlastnictví francouzské skupiny Pernod Ricard, jednoho z největších výrobců destilátů a vína na světě.

Maspex je největší soukromá společnost v potravinářském sektoru v Polsku a jedna z největších ve střední a východní Evropě. Spolumajitel a ředitel skupiny Maspex Krzysztof Pawiński uvedl, že Becherovka má posílit pozici společnosti v Česku i na Slovensku. „V současnosti jí patří druhé místo v segmentu bylinných likérů v České republice. Je pro nás velmi důležité, že se jedná o značku s bohatou tradicí, která se vyrábí nepřetržitě od roku 1807,“ uvedl ředitel. Becherovka podle něj zapadá do trendu na trhu, kde se větší oblibě začínají těšit nápoje s nižším obsahem alkoholu.

Česká a slovenská pobočka skupiny Maspex byly postupně založeny od roku 1998. V Česku a na Slovensku se Maspex zaměřuje na výrobu a prodej džusů, limonád či energetických nápojů. K hlavním značkám na zdejším trhu patří džusy Relax a Caprio i energetický nápoj Tiger. Od roku 2020 se společnost stala také výhradním distributorem ledových čajů Nestea. Loni se portfolio firmy rozšířilo o alkoholické nápoje se značkou Zubrówka. V Česku společnosti Maspex vlastní výrobní závod ve Veselí nad Lužnicí.

„Z transakce budou profitovat i obchodní partneři, kteří získají přístup k širšímu sortimentu výrobků, včetně renomovaných značek alkoholu, jako jsou Becherovka a Żubrówka, a nealkoholických nápojů jako Relax, Tiger či River Original. Rozšíření sortimentu zvýší jejich atraktivnost na trhu a zároveň jim přinese další výhody plynoucí ze synergie našich produktů,“ uvedla generální ředitelka poboček Česká republika a Slovensko Wioleta Czajaová.

Maspex má ve svém portfoliu téměř sedmdesát značek a jeho produkty najdou zákazníci ve více než sedmdesáti zemích po celém světě. Mezi nejznámější značky patří Tymbark, Kubuś, Lubella a Łowicz. Tržby z prodeje společnosti Maspex dosáhly v roce 2022 více než čtrnácti miliard polských zlotých, tedy 78,9 miliardy korun.