Hrozba pro Alzu a Zásilkovnu? Allegro nainstalovalo v Česku svůj první výdejní box

Shutterstock

Hrozba pro Alzu a Zásilkovnu? Allegro nainstalovalo v Česku svůj první výdejní box

Allegro nainstalovalo v Česku svůj první výdejní box. Může to být ohrožení pro českou kurýrní službu WeDo, kterou Poláci vlastní. Ostatně nejistá zůstává budoucnost i dalších tuzemských značek Allegra – Mallu a CZC.

Filip Magalhães

Polské on-line tržiště Allegro je už v Česku poměrně dobře zajeto. Loni vstoupilo se svým marketplacem na náš trh, už před dvěma lety přitom koupilo e-shopy Mall a CZC i kurýrní službu WeDo. Tyto tuzemské značky ale zřejmě hodlá časem spolknout. Dokazuje to nejen padající hodnota Mallu, ale také instalace prvního One Boxu na českém území. Vše probíhá relativně v tichosti.

Na vynoření se tohoto výdejního boxu, který provozuje přímo Allegro, upozornil na sociální síti LinkedIn Daniel Mareš, který působí jako specialista logistiky ve fondu Vesa Equity Investment. Ten vlastní podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč

„To, o čem se šušká už delší dobu, se zřejmě začíná naplňovat. V Česku se objevil první One Box od Allegra. Dokazuje to český nápis na schránce. Vyvozuji z toho dva možné závěry: Allegro začne instalovat své výdejní boxy po celém Česku – a navíc tu představí svou značku Allegro One, kterou používá pro své logistické operace. Uvidíme, zda to bude znamenat konec WeDo,“ napsal Mareš.

První český One Box

Daniel Mareš, LinkedIn

Jeho informaci následně potvrdilo i Allegro. „Na obrázku, který posíláte, vidíte první One Box v Česku,“ řekla serveru CzechCrunch Tereza Copers z PR oddělení firmy. „One Boxy se totiž stanou novým způsobem nejen doručování, ale také vracení zboží v rámci skupiny Allegro,“ doplnila. Takovou funkci u nás zatím nabízí jen Alza nebo Zásilkovna, které zde dohromady provozují tisícovky boxů. O dalších plánech polského giganta v Česku ale Copers být konkrétnější nechtěla.

Podle posledních výsledků se Allegru na tuzemském trhu daří a patří už mezi největší hráče místní e-commerce scény. Českou mutaci svého on-line tržiště spustilo loni v květnu. Od té doby ji využilo až 1,6 milionu lidí. „Aktivně u nás nakupuje přibližně 15 procent Čechů,“ uvedl nedávno Roy Perticucci, generální ředitel Allegra. Podle něj se teď Poláci zaměřují na „ozdravení“ českých obchodů, které vlastní. „Stále totiž vykazují výsledky pod naším očekáváním.“

Například Mall zůstává pod silným tlakem svého polského vlastníka a je možné, že se kvůli němu brzy stane jen jedním z prodejců na Allegru a tím pádem zanikne. Už nyní jsou na jeho stránkách bannery lákající na nákup v Allegru, které se těchto v reklamách pasuje do role „většího Mallu“. Z původních více než dvaceti miliard korun, které Poláci za tento český e-shop dali, zůstává Mall už jen na přibližně čtvrtinové hodnotě.

Copers se zatím podrobněji nevyjádřila ani k budoucnosti WeDo, která dále zůstává nejistá. CzechCrunch upozorňuje na to, že v závěrce za rok 2023, která čítá 483 stran, se Allegro o WeDo zmiňuje pouze jednou. „Budou doručovat zásilky do One Boxů. Samozřejmě budeme využívat sílu všech značek skupiny Allegro,“ uzavřela nicméně Copers.