H&M snižuje marže a zvyšuje slevy v reakci na slabý růst tržeb

foto: Shutterstock.com

H&M snižuje marže a zvyšuje slevy v reakci na slabý růst tržeb

Vedení H&M (HMb.ST) dnes zpochybnilo svoje finanční cíle na celý rok poté, co firma nesplnila čtvrtletní očekávání. Toto vyjádření poslalo akcie druhého největšího světového obchodníka s módou na burze o 15 % dolů.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Tržby v červnu pravděpodobně klesnou o 6 % ve srovnání s předchozím rokem, uvedla v reportu švédská společnost. Částečně je prý pokles zapříčiněn špatným počasím na mnoha trzích.

Generální ředitel Daniel Erver uvedl, že si H&M stále stojí za svým cílem dosáhnout 10% provozní marže pro rok 2024, ale že splnění tohoto cíle bude mnohem obtížnější.

"Vnější faktory, které ovlivňují naše nákupní náklady a tržby, včetně materiálů a měnových kurzů, budou mít ve druhé polovině roku negativnější dopad, než jsme očekávali," řekl. 

Skupina uvedla, že k dosažení stanovených cílů bude potřebovat silnější růst tržeb ve zbývajících dvou čtvrtletích, čehož plánuje dosáhnout nabízením více slev. H&M nabídlo v červnu méně slev, což bylo pozitivním znamením pro dlouhodobý výhled, ale mělo negativní dopad na měsíc, řekl Erver analytikům a novinářům.

Švédská skupina bojuje s velmi nízkými cenami Shein a vyššími módními trendy Inditexu zaměřenými na náročnější zákazníky. H&M v tržbách zaostává za vlastníkem Zary, společností Inditex (ITX.MC), zatímco rychle se rozvíjející skupina fast-fashion Shein založená v Číně se rychle rozšiřuje v Evropě a plánuje vstup na londýnskou burzu.

Je pravděpodobné, že analytici sníží své odhady zisku na akcii H&M pro celý rok o 1-2 % na základě čtvrteční aktualizace, uvedli makléři DNB Markets v poznámce klientům.

Akcie H&M klesly až o 15 %, což je jejich největší jednodenní pokles od roku 2001 a nejhorší výkon v indexu panevropského STOXX 600 (.STOXX). Za poslední rok akcie H&M vzrostly o 9 %, což výrazně zaostává za 35% nárůstem společnosti Inditex.

V rozhovoru pro Reuters Erver uvedl, že očekává zlepšení ve třetím čtvrtletí po špatném červnu, protože se počasí zlepšilo a jarní a letní kolekce byly dobře přijaty. (https://www.reuters.com/business/retail-consumer/hms-q2-operating-profit-rises-less-than-expected-2024-06-27/) "Zasáhli jsme to správné místo kombinováním různých prvků a vidíme, že reakce zákazníků byla skvělá. Jsme si více jisti zbytkem čtvrtletí než tím, co jsme viděli v prvním měsíci," řekl Erver.

Související články