Druhý dech vyrabované Škody

Plzeňská Škoda Transportation, z minulosti zvyklá na miliardové zisky, loni doplatila na nenasytnost bývalých akcionářů

Druhý dech vyrabované Škody
Tomáš Krsek byl po dlouhé roky hlavním akcionářem (nepřímo držel podíl přes 42 procent) i předsedou představenstva ve Škodě Transportation. S výplatou dividend to však poněkud přehnal. | Profimedia.cz

Sbírají jednu zakázku za druhou. Mezi hlavní úspěchy z poslední doby patří 80 tramvají pro Mannheim, 32 jednopodlažních vlaků do Lotyšska či 37 souprav metra pro Varšavu. Navzdory tomu plzeňská Škoda Transportation (ŠT) loni vykázala nejhorší výsledky za posledních patnáct let.

Tržby klesly o 16 procent, místo zisku hospodaření skončilo ve více než půlmiliardové ztrátě. Kdysi mimořádně zisková společnost, která posílala svým vlastníkům miliardové dividendy, si musela půjčit u bank. Konkrétně u PPF banky, s níž sdílí stejného většinového akcionáře – skupinu PPF.

Podle vyjádření společnosti se však opět blýská na dobré časy. Podnikání v oboru kolejových vozidel má značnou setrvačnost. Loni tak plzeňská Škodovka doplatila na nízký objem přijatých zakázek z let 2016 a 2017. Naopak současný příliv zakázek se promítne do skokového růstu tržeb i ziskovosti v příštích dvou letech.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit