Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Tahanice o Škodu končí. PPF značku okřídleného šípu prodala automobilce

Letité spory o vlastnictví značky Škoda mezi plzeňským výrobcem a mladoboleslavskou Škodou Auto končí. PPF značku prodala s tím, že ji její společnosti mohou užívat do roku 2029.

Tahanice o Škodu končí. PPF značku okřídleného šípu prodala automobilce
Škodovácké logo okřídleného šípu používá Škoda Auto i Škoda Transportation | foto Shutterstock.com

Když na konci roku 2017 skupina PPF kupovala plzeňského výrobce kolejových vozidel od majitelů kolem Tomáše Krska, převzala tím i méně příjemné spory, které se týkaly vlastnictví tradiční české značky odkazující na českého velikána z 19. století a plzeňského průmyslníka Emila Škodu. 

Nyní PPF oznámila, že její strojírenské společnosti v rámci Škody Group podepsaly dohodu s automobilkou Škoda Auto ze skupiny Volkswagen, kterou budou ukončeny veškeré známkoprávní spory a současně odstraněny neshody týkající se mnohaletého souběžného užívání značky Škoda.

Součástí dohody je, že Škoda Group může název Škoda i znak okřídleného šípu používat až do roku 2029. Změna značky se nijak neprojeví na existujících, rozjednaných či budoucích zakázkách plzeňské skupiny Škoda, včetně společnosti Škoda Transportation, uvedla PPF. Finanční parametry dohody ani jedna ze stran neprozradila.  

Skupina rodiny Renáty Kellnerové ve zprávě jen uvedla, že získané prostředky přispějí především ke snížení zadlužení Škody Group a k dalšímu rozvoji jejího podnikání.   

„Zůstáváme hrdými nositeli odkazu Emila Škody, který položil základy rozvoje průmyslu v Plzni i celém Česku. Nicméně přišel čas respektovat realitu a vyřešit neshody ohledně rozsahu práv, kdy pod stejnou značkou působí na trhu zcela rozdílné produkty. Jsem přesvědčen, že ve finále uzavřená dohoda pomůže plzeňské Škodovce udělat zásadní krok směrem do budoucnosti,“ říká Stanislav Kuba, investiční manažer průmyslové divize  skupiny PPF a předseda dozorčí rady Škody Transportation.

Škoda Auto vlastnila značku a logo Škoda pro automobily a s nimi související zboží a služby, ale většina historických práv zůstala v majetku Škody Plzeň a na její činnost navazujících společností, včetně Škody Group a Škody Transportation. Logo s okřídleným šípem si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku v prosinci 1923 a v roce 1937 k němu připojila text Škoda. Mladoboleslavská automobilka používala značku Škoda od roku 1925. 

Skupina PPF navíc cituje loňský průzkum společnosti Ipsos, který si nechala zpracovat pro Škodu Group. Ten ukázal, že veřejnost si dnes značku Škoda nejčastěji spojuje s výrobou aut (93 procent), zatímco plzeňskou Škodu Transportation zná jen čtvrtina populace ČR.

Škoda Group přitom představuje pro PPF důležitou průmyslovou větev podnikání. Pod touto značkou aktuálně buduje mezinárodní skupinu, kam kromě Škody Transportation spadá také třeba turecký výrobce autobusů Temsa, nasadila tam mezinárodní management v čele s Francouzem Didierem Pflegerem a údajně chystá další akvizice například v Německu. Pod jakou značkou bude PPF ve strojírenském průmyslu fungovat po roce 2029, se teprve uvidí.