Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Další triumf BYD. V Turecku postaví továrnu na elektroauta za miliardu dolarů

Dohoda by mohla čínské automobilce usnadnit přístup na trh Evropské unie, která tento měsíc zavedla předběžná dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny. Turecko má s EU celní unii.

Další triumf BYD. V Turecku postaví továrnu na elektroauta za miliardu dolarů
BYD se v poslední době snaží rozšiřovat své výrobní aktivity v zahraničí; ilustrační snímek | Shutterstock.com

Největší čínský výrobce elektromobilů BYD se dohodl s tureckou vládou, že v Turecku postaví továrnu za miliardu dolarů (přes 23 miliard korun). Podle médií to oznámila turecká vláda. Továrna bude mít roční kapacitu 150 tisíc vozů a zaměstná asi pět tisíc lidí. Výrobu by měla spustit do konce roku 2026, napsal server BBC.

Slavnostního podpisu dohody se zúčastnili mimo jiné turecký prezident Recep Tayyip Erdogan a šéf automobilky BYD Wang Čchuan-fu. Dohoda by podle agentury Reuters mohla automobilce usnadnit přístup na trh Evropské unie, která tento měsíc zavedla předběžná dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny. Turecko má s EU celní unii, upozorňuje Reuters.

BYD se v poslední době snaží rozšiřovat své výrobní aktivity v zahraničí. Minulý týden automobilka otevřela v Thajsku svou první továrnu v jihovýchodní Asii. Závod v hodnotě 490 milionů dolarů (přes 11 miliard korun) bude vyrábět až 150 tisíc vozů ročně.

Koncem loňského roku se společnost BYD rozhodla, že v rámci zahraniční expanze postaví v Maďarsku svou první evropskou továrnu na osobní auta. Maďarský závod bude vyrábět elektromobily a hybridní vozy pro evropský trh.

Evropská komise minulý týden uvalila na dovoz elektromobilů z Číny do Evropské unie předběžná dodatečná cla až 37,6 procenta. V případě automobilky BYD činí dodatečné clo 17,4 procenta. EU bude dodatečná cla vybírat navíc k dosavadnímu desetiprocentnímu clu.