Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Další propad prodejů. Evropské automobilky zbrzdila válka

Oživení evropského automobilového průmyslu po covidové krizi se nekoná. Ke komplikacím s čipy přibyly problémy s dodávkami kvůli válce na Ukrajině.

Další propad prodejů. Evropské automobilky zbrzdila válka
ilustrační foto | Shutterstock.com

Prodeje nových automobilů v evropských zemích v březnu klesly o pětinu na necelých 850 tisíc vozů. Jde o devátý měsíc v řadě, kdy se počet registrací nových aut meziročně snížil. Podle Evropské asociace výrobců automobilů se jedná o důsledek války na Ukrajině, která ještě víc narušila už tak napjaté dodavatelské řetězce.

Automobilový průmysl zažil mimořádně špatné dva roky nejprve kvůli covidu a následující čipové krizi. Letos se podle výrobců měla situace postupně zlepšovat, místo oživení ale naopak přišla ruská invaze, která problémy ještě prohloubila. Společnosti BMW a Volkswagen dokonce kvůli výpadkům dodávek kabelů z Ukrajiny musely v březnu omezit výrobu.

Německý koncern Volkswagen podle agentury Bloomberg navíc varuje, že i zbytek roku se ponese ve velké nejistotě kvůli výkyvům cen komodit. Značná část hliníku, niklu a oceli se totiž do evropských továren stále dováží z Ruska. Zlepšení se nečeká ani u dodávek polovodičů. Čipová krize se podle odhadů vyřeší nejdříve v příštím roce.

Problémy automobilek se v Evropě projevují nedostatkem nových vozů a prodlužováním čekacích lhůt na objednané automobily. Nejhorší situace je u levnějších modelů se spalovacími motory. Výrobci omezují jejich produkci, aby splnili přísné emisní limity. Přednost tak dostávají jednak elektroauta a jednak vyšší modelové řady s vyšší marží.