Esej: Hlavolam peněz ve 21. století

Cena, kterou za cosi zaplatíte, má sklon naznačovat hodnotu onoho čehosi, říkají ekonomové. Vztah mezi jedním a druhým se však komplikuje ve chvíli, kdy de facto neexistují ani peníze, jimiž byste platili, ani ono cosi, co byste za ně koupili. Existuje reálná obava, že jsme v rozřeďování významu pojmu hodnota zašli příliš daleko – a čeká nás ostrá, nepříjemná korekce.

Cena, kterou za cosi zaplatíte, má sklon naznačovat hodnotu onoho čehosi, říkají ekonomové. Vztah mezi jedním a druhým se však komplikuje ve chvíli, kdy de facto neexistují ani peníze, jimiž byste platili, ani ono cosi, co byste za ně koupili. Existuje reálná obava, že jsme v rozřeďování významu pojmu hodnota zašli příliš daleko – a čeká nás ostrá, nepříjemná korekce.

Celý článek
0

Znepokojení v Pekingu: Číně se nelíbí Putinovo strašení jadernými zbraněmi a nová ruská doktrína

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Nejsilnější spojenec Ruska v probíhajícím konfliktu na Ukrajině není nadšen ze změny jaderné doktríny, kterou podepsal Putin. Rusku nová strategie umožňuje použít jaderné zbraně i proti Ukrajině, která žádné nemá.

Celý článek
0

Proč nehubnete? Tukové buňky si „pamatují“ obezitu a vracejí se k ní, zjistili vědci

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

„Je možné, že neschopnost udržet si váhu není pouze otázkou vůle, ale je způsobena buněčnou pamětí,“ zaznívá od odborníků.

Celý článek
0

Divoká ekonomika mění plány čínských turistů

Čínská ekonomika se potýká s problémy, což se odráží i na změnách v chování tamních cestovatelů. Nový trend ukazuje, že Číňané stále častěji volí last-minute rezervace, což odráží rostoucí opatrnost ve výdajích a nejistotu ohledně budoucnosti.

Divoká ekonomika mění plány čínských turistů
Divoká ekonomika mění plány čínských turistů | www.chatgpt.com - vytvořeno pomocí nástroje Dall-E 2

Krize spotřebitelské důvěry

Anthony Capuano, generální ředitel společnosti Marriott International, na nedávné konferenci Bank of America Gaming and Lodging Conference zdůraznil „skutečnou krizi spotřebitelské důvěry“ v Číně. Podle jeho slov nyní čínští spotřebitelé často rezervují hotely jen tři dny před příjezdem, což je nejkratší zaznamenaná doba. Pro srovnání, v jiných částech světa je průměrná doba rezervace zhruba 20 dní.

Dopad na turistický průmysl

Tento trend krátkodobých rezervací představuje výzvu pro firmy v turistickém sektoru. Patrick Body z Cheung Kong Graduate School of Business upozorňuje, že je pro společnosti těžší předvídat a připravit se na poptávku, zejména v kontextu pomalého ekonomického oživení Číny.

Marriott International již v červenci snížil prognózu růstu příjmů na dostupný pokoj pro tento rok, citujíc „slabou poptávku a cenové trendy“ v Číně. Domácí cestovní agentura Trip.com také hlásí pokles průměrných cen domácích hotelů a letů.

Změny v cestovatelských preferencích

Ekonomové z Oxford Economics upozorňují na rostoucí oblibu spontánních plánů mezi moderními cestovateli. Trend krátkodobých výletů do menších měst by mohl podpořit místní ekonomiky.

I přes tyto změny jsou vidět pozitivní signály. Během svátku Dne práce v květnu Čína zaznamenala více domácích výletů a vyšší turistické výdaje než v roce 2019, přestože průměrné výdaje na cestovatele zůstávají pod úrovní roku 2019.

Výhled do budoucna

Předpokládá se, že poptávka po cestování během nadcházejícího Zlatého týdne začátkem října překročí úroveň z roku 2019. Jak však upozorňuje Xiaofan Wang, finanční ředitelka Trip.com, společnost má „velmi omezenou viditelnost kvůli krátkým rezervačním oknům“.

Zatímco čínští spotřebitelé zůstávají opatrní ve svých výdajích napříč různými sektory, včetně cestování, touha po dovolených přetrvává. Budoucnost čínského turistického průmyslu zůstává nejistá, ale flexibilní, schopná reagovat na měnící se ekonomické podmínky a preference spotřebitelů.