Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Česko na baterky

Rozvoj elektromobility v Česku, a to na desítky let dopředu, limituje několik faktorů.

Prvním z nich je vysoká citlivost na cenu; ve srovnání s těmi, kdo tlačí elektromobilitu, jednoduše nejsme bohatou zemí. Zadruhé máme a budeme mít hodně rozptýlenou strukturu osídlení. Zatřetí, podstatně se nám prodlužuje doba „odletu z hnízda“ – vlastní bydlení pro mladé lidi v podstatě přestalo být dostupné a drahé je i nájemní bydlení. „Mamahotel“ je nikoli dobrovolnou, ale v podstatě vynucenou volbou.

To všechno zvyšuje potřebu individuální mobility. Dvě auta v rodině jsou v Česku dávno standardem a tam, kde mají děti dospělé, jsou standardem auta tři. Ale i v bohatých rodinách se tato rovnice řeší ojetinami, jak jinak, se spalovacím motorem. Když nejlevnější „přibližovací“ elektromobil na trhu stojí 450 tisíc korun, je jasné, že Česko je zralé na konflikt mezi „zelenými velkoměstskými progresivisty“ a „žlutými dojíždějícími vestami“. Není možné „nezahušťovat“ aglomerace kvůli odporu místních obyvatel, kteří si nepřejí výstavbu nových bytů, a zároveň zdražovat individuální mobilitu bez luxusní (vysoce dotované) nabídky veřejné dopravy.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit