Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

BMW snižuje očekávání pro rok 2024 kvůli problémům s brzdami

BMW, jeden z předních německých výrobců luxusních vozů, snížil svůj výhled zisku pro rok 2024. Hlavním důvodem jsou potíže s brzdovými systémy od dodavatele Continental a také klesající poptávka na čínském trhu. Tyto skutečnosti měly okamžitý vliv na akciové trhy.

BMW snižuje očekávání pro rok 2024 kvůli problémům s brzdami
BMW snižuje očekávání pro rok 2024 kvůli problémům s brzdami | www.shutterstock.com

Automobilka očekává, že její marže EBIT (zisk před úroky a zdaněním) se v roce 2024 bude pohybovat mezi 6 % a 7 %, což je výrazně méně než původní odhad 8 % až 10 %. BMW také revidovalo své předpovědi týkající se dodávek vozů, kde nyní očekává mírný pokles namísto původně předpokládaného růstu.

Problémy s brzdovými systémy zasáhly více než 1,5 milionu vozů. Z toho 1,2 milionu vozů již bylo dodáno zákazníkům a lze je kontrolovat na dálku pomocí softwaru. Zbylých 320 000 vozů zatím nelze zákazníkům předat. BMW odhaduje, že v důsledku této situace bude muset ve třetím čtvrtletí vyčlenit na záruky stovky milionů eur, což odpovídá přibližně 5,5 miliardy korun.

Continental uvedl, že problém se týká jen "malého podílu" vyrobených brzdových komponentů a že již vytvořil rezervy ve výši desítek milionů eur na krytí záručních nákladů, tedy přibližně 275 milionů korun.

Negativní zprávy měly okamžitý dopad na akcie. Akcie BMW klesly o 11,7 %, což je téměř největší jednodenní propad za poslední čtyři a půl roku. Akcie Continentalu také oslabily o 10 %. Tento vývoj se projevil i na německém akciovém indexu DAX.

Analytici z Citi upozornili, že kvůli vysoké závislosti BMW na čínském trhu a zhoršující se situaci v této zemi, je obtížné vidět pro automobilku pozitivní výhled v blízké budoucnosti.

Tato situace zdůrazňuje současné výzvy, kterým čelí celý automobilový průmysl, včetně problémů s dodavatelským řetězcem a nestability na klíčových trzích.