Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Spalovací motory nejde zakázat, říká šéf jednoho z největších prodejců BMW v Česku

Elektroauta mají na trhu své místo, ale úplný přechod na elektromobilitu není realistický a může způsobit sociální problémy, říká v rozhovoru Jiří Jirovec, majitel a šéf společnosti invelt, která v Česku prodává vozy BMW a Mini.

Spalovací motory nejde zakázat, říká šéf jednoho z největších prodejců BMW v Česku
Jiří Jirovec | foto Hrot24

„Elektromobily jsou pořád příliš drahé a pro mnoho lidí nedostupné," říká Jirovec v rozhovoru, v němž se mimo jiné věnuje svým byznysovým začátkům v devadesátých letech, kdy začal prodávat vozy BMW.

V rozhovoru také hodně mluví o tom, jak se v současnosti mění přístup k práci, zejména u mladých. „Dnes je hodně lidí, zvláště mladých, kteří jsou v pozici, že jako benefit nevidí peníze, ale volný čas. Ale současně si neuvědomují, že tomu musí odpovídat jejich výkon,“ říká Jirovec. 

Lidi chtějí volno, ne peníze. Zkoušíme čtyřdenní pracovní týden, spalovací motory nejde zakázat

Ve své firmě proto nyní zvažuje zavedení čtyřdenního pracovního týdne jako motivaci pro výkonnostně orientované zaměstnance. „Pokud zaměstananec odevzdá ten výkon, tak já nemám problém mu dát ten čas,“ vysvětluje a dodává, že takový model považuje za vhodný pouze pro určitou část zaměstnanců. Současně říká, že home office je „ptákovina“, která nefunguje.

Více se dozvíte ve videu.