Rána pro Zuckerberga. Metě hrozí kvůli reklamám obří pokuta

Sociální sítě Facebook, Instagram a Threads daly svým uživatelům na výběr. Buď povolíte personalizované reklamy, nebo zaplatíte měsíční poplatek a budete mít od reklam klid. Podle Evropské komise je to ale nepřijatelné a společnosti Meta hrozí pokutou.

Sociální sítě Facebook, Instagram a Threads daly svým uživatelům na výběr. Buď povolíte personalizované reklamy, nebo zaplatíte měsíční poplatek a budete mít od reklam klid. Podle Evropské komise je to ale nepřijatelné a společnosti Meta hrozí pokutou.

Celý článek
0

Komentář: Potvrzení i na špejli od jitrnice. EU se zřejmě rozhodla firmy regulacemi zlikvidovat

Různých ukazatelů a hodnocení budou vyžadovány od firem stovky a většina z nich to sama nezvládne. Poradenské firmy se již těší na byznys, který firmy připraví o obrovské sumy použitelné nejen na mzdy, ale především na inovace a zvyšování konkurenceschopnosti.

Různých ukazatelů a hodnocení budou vyžadovány od firem stovky a většina z nich to sama nezvládne. Poradenské firmy se již těší na byznys, který firmy připraví o obrovské sumy použitelné nejen na mzdy, ale především na inovace a zvyšování konkurenceschopnosti.

Celý článek
0

Čeští vědci vyvíjí speciální mikroskopy, které by mohly pomoci porazit rakovinu

Světelné mikroskopy brněnské společnosti Telight umožňují zkoumat i živé organismy. „Můžeme tak dobře studovat, jaký vliv mají rakovinné organismy na ostatní buňky, jak se pohybují nebo jak svou hmotu při pohybu přelévají,“ vysvětluje ředitel firmy Petr Jaroš.

Světelné mikroskopy brněnské společnosti Telight umožňují zkoumat i živé organismy. „Můžeme tak dobře studovat, jaký vliv mají rakovinné organismy na ostatní buňky, jak se pohybují nebo jak svou hmotu při pohybu přelévají,“ vysvětluje ředitel firmy Petr Jaroš.

Celý článek
0

Automobilky se zvedají z kolen. Vyhráno ale nemají

Prodeje osobních aut v Evropě byly v červnu „jen“ o pětinu nižší než loni. Česko si vedlo výrazně lépe a patřilo mezi premianty. Většinu aut u nás koupily firmy.

Automobilky se zvedají z kolen. Vyhráno ale nemají
ilustrační foto | Archiv

Horší jaro než to letošní zřejmě evropské automobilky nezažily. Prodeje aut se od března, po zavedení restrikcí proti šíření koronaviru, propadly o desítky procent. Vůbec nejhůř bylo v dubnu, kdy se v Evropské unii prodalo o tři čtvrtiny méně nových osobních vozů než v roce 2019. Nejdramatičtější časy má ale zřejmě klíčový automobilový sektor za sebou.

Naznačují to alespoň čerstvé údaje o registracích nových aut za červen. Těch bylo sice o 273 tisíc, tedy o 22 procent méně než před rokem, právě srovnání s předešlými měsíci ovšem vzbuzuje mírný optimismus.

Mezi jednotlivými evropskými trhy ale byly i v červnu dramatické rozdíly. Nejslabší prodeje hlásí Španělsko, kde se oproti červnu 2019 prodalo o 37 procent méně nových vozů. Německý trh se propadl o třetinu a italský téměř o čtvrtinu. Na opačném konci pomyslného žebříčku se ocitla Francie – jediná země, kde se na začátku léta prodalo víc automobilů než před rokem.

Česko mezi premianty

Mezi nejúspěšnější patřil v červnu také český trh. Meziroční propad prodejů činil jen pět procent. Analytici nicméně varují, že relativně dobrá čísla mohou odrážet především prodeje, které firmy odložily na jaře. Podniky totiž byly hlavním tahounem: sedm z deseti registrací nových aut šlo za nimi.

Analytici poradenské společnosti PwC pak za další příčinu obstojného stavu trhu s automobily považují nejrůznější slevy a akce, kterými se autosalony snažily nalákat zákazníky. Zároveň upozorňují, že nejlépe se dařilo segmentu prémiových vozů; například SUV a další terénní automobily představovaly více než třetinu ze všech registrací. Pokračovaly tak ve strmém růstu z předchozích let. Naopak podíl značek nižší střední třídy a malých aut se postupně snižuje. Naznačuje to odkládání nákupů u méně movitých zájemců o nové auto.

Co se jednotlivých značek týče, českému trhu opět s velkým náskokem vévodila Škoda Auto: dvě z pěti registrovaných nových aut pocházela z největší české automobilky. Na druhém místě figuroval v červnu Hyundai s více než osmiprocentním podílem. Jen o pár desetin procenta pak zaostala třetí nejoblíbenější značka Volkswagen.