V ósacké firmě je každý pracovní den večírkem
Shutterstock.com
Ráj na zemi?
Alkohol v práci a kocovinové volno? Generace Z v Japonsku může mít obojí
Technologická firma z japonské Ósaky nabízí svým zaměstnancům alkohol během pracovní doby a volno na dny s kocovinou. Snaží se tím nalákat mladou generaci Z.
Redaktorka
Neobvyklý způsob náboru personálu zvolila technologická firma Trust Ring Co. z Ósaky. V kanceláři si pracovníci mohou načepovat pivo přímo z pípy během pracovního dne, a pokud jim chmelový nápoj nechutná, mají na výběr z řady dalších druhů alkoholu, které firma nabízí, píše web Fortune.
Touto strategií si společnost slibuje vzbudit větší zájem o to, stát se jejím zaměstnancem, a to zejména v generaci Z (lidé narození od poloviny 90. let zhruba do roku 2010).
Risk se nakonec vyplatil. Podle Trust Ring Co. už tři roky žádný z pracovníků nepodal výpověď, a to přesto, že měsíční výplata je jen o něco málo vyšší než minimální mzda.
Japonsko mladé lidi a jejich schopnosti potřebuje, protože dlouhodobě čelí problému stárnutí populace. Skoro jedné třetině obyvatel ostrovní země je více než 65 let, což je podle průzkumu japonského ministerstva zdravotnictví nejzazší věk odchodu do důchodu. Firmy tedy o mladé bojují a snaží se je udržet.
Jedním z důvodů zavedení alkoholu na pracovišti ve zmíněné technologické společnosti je právě pokles dostupné pracovní síly v důsledku stárnutí populace, připomíná agentura Reuters. Některé firmy jsou tak zoufalé, že lákají čerstvé absolventy vysokých škol na bydlení za peníze společnosti a splácení jejich studentských půjček.