Rychlovlakem po Česku? Projekt nabírá zpoždění, Kupka řekl proč
Ministr dopravy Martin Kupka teď slibuje, že rychlovlakem pojedeme v Česku do deseti let.
Ministr dopravy Martin Kupka teď slibuje, že rychlovlakem pojedeme v Česku do deseti let.
Jaké jsou nejnákladnější infrastrukturní projekty světa? Nejznámější jsou sice vize ropných šejků v oblasti Perského zálivu, nejdražším projektem ale zůstává transevropská dopravní síť v přepočtu za 600 miliard dolarů.
Jaké jsou nejnákladnější infrastrukturní projekty světa? Nejznámější jsou sice vize ropných šejků v oblasti Perského zálivu, nejdražším projektem ale zůstává transevropská dopravní síť v přepočtu za 600 miliard dolarů.
Institut Puls představil novou studii s názvem Superkonektor, která přichází s ambiciózním plánem na rozšíření sítě vysokorychlostních tratí v České republice. Studie navrhuje vybudovat o zhruba 200 km více vysokorychlostních tratí a 300 km konvenčních tratí oproti současným plánům Ministerstva dopravy, a to vše při nižších nákladech.
Institut Puls představil novou studii s názvem Superkonektor, která přichází s ambiciózním plánem na rozšíření sítě vysokorychlostních tratí v České republice. Studie navrhuje vybudovat o zhruba 200 km více vysokorychlostních tratí a 300 km konvenčních tratí oproti současným plánům Ministerstva dopravy, a to vše při nižších nákladech.
Vysokorychlostní tratě prosperitu automaticky nezaručí. V Číně na to mají data, na Slovensku se shodli, že se jejich stavba nevyplatí. Proč je tedy Česko tak tlačí?
Vysokorychlostní tratě prosperitu automaticky nezaručí. V Číně na to mají data, na Slovensku se shodli, že se jejich stavba nevyplatí. Proč je tedy Česko tak tlačí?
S přínosem vysokorychlostních tratí to není tak jednoduché, jak jejich zastánci tvrdí. České regiony by se proto měly orientovat i na zahraničí a ne jen na Prahu
S přínosem vysokorychlostních tratí to není tak jednoduché, jak jejich zastánci tvrdí. České regiony by se proto měly orientovat i na zahraničí a ne jen na Prahu
Rádi bychom cestujícím nabídli první úseky co nejdříve, aby se ukázalo, že rychlovlaky mají smysl, říká šéf projektu vysokorychlostních tratí Jakub Bazgier ze Správy železnic
Rádi bychom cestujícím nabídli první úseky co nejdříve, aby se ukázalo, že rychlovlaky mají smysl, říká šéf projektu vysokorychlostních tratí Jakub Bazgier ze Správy železnic
Po kolejích by měly uhánět rychlostí přes tři sta kilometrů v hodině a poprvé by v tomto tempu měly prosvištět Moravou. Právě zde totiž pokročila příprava vysokorychlostních tratí nejdále.
Po kolejích by měly uhánět rychlostí přes tři sta kilometrů v hodině a poprvé by v tomto tempu měly prosvištět Moravou. Právě zde totiž pokročila příprava vysokorychlostních tratí nejdále.