Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Zuckerbergova Meta chce koupit podíl ve výrobci brýlí Ray-Ban

Americká internetová společnost Meta Platforms jedná o nákupu pětiprocentního podílu ve firmě EssilorLuxottica, která je mimo jiné výrobcem brýlí značky Ray-Ban.

Zuckerbergova Meta chce koupit podíl ve výrobci brýlí Ray-Ban
ilustrační foto | Tada Images / Shutterstock.com

Hodnota podílu by podle aktuální tržní hodnoty tohoto největšího světového výrobce brýlí mohla činit asi 4,5 miliardy eur (téměř 114 miliard Kč). Tržní hodnota celé firmy se nyní pohybuje kolem 88 miliard eur. S odkazem na své zdroje o tom informoval americký deník The Wall Street Journal (WSJ).

Meta, která je mateřským podnikem sítí Facebook a Instagram, s italsko-francouzskou firmou spolupracuje při výrobě chytrých brýlí Ray-Ban. Případná dohoda by podle agentury Reuters mohla Metě poskytnout další kontrolu nad plánem vývoje chytrých brýlí v době, kdy technologičtí giganti včetně Applu investují miliony do vytváření špičkových přístrojů založených na technologiích rozšířené a smíšené reality.

Francouzská společnosti Essilor a italská Luxottica se spojily v roce 2018. Největším investorem ve firmě je holding Delfin, který vlastní rodina zesnulého zakladatele společnosti Luxottica Leonarda Del Vecchia, s podílem téměř 33 procent.

Chytré brýle Ray-Ban Meta se začaly prodávat v roce 2021. Jsou důležitou součástí portfolia spotřebitelských produktů společnosti Meta.