Budoucnost podle Zuckerberga: téměř každý bude mít chytré brýle s umělou inteligencí

Mark Zuckerberg ve svém projevu na veletrhu SIGGRAPH v americkém Denveru předpověděl masové rozšíření chytrých brýlí s umělou inteligencí. Důvodem podle něj bude nízká cena, díky které se technologie dostane k široké veřejnosti. Zuckerberg zároveň potvrdil práci na nové generaci chytrých brýlí, v nichž by se měl snoubit design s technologiemi.

Budoucnost podle Zuckerberga: téměř každý bude mít chytré brýle s umělou inteligencí
Brýle Meta Ray-Ban | Foto: Meta

Generální ředitel společnosti Meta vidí budoucnost tak, že všichni budeme brzy nejen používat, ale i nosit na sobě všemožné technologie poháněné umělou inteligencí. „Myslím, že nakonec vznikne i celá řada rozličných brýlí v různých cenových kategoriích a s různou úrovní technologií,” cituje Zuckerbergova slova server Business Insider.  

Zakladatel sociální sítě Facebook tak soudí na základě zkušenosti s produktem Ray-Ban. „Brýle bez displeje s integrovanými algoritmy interaktivní umělé inteligence totiž stojí kolem 300 dolarů, což je cena, díky které si je budou moci pořídit stovky milionů lidí na celém světě,“ říká dále.  

Společnost Meta uvedla na trh své chytré brýle ve spolupráci se značkou brýlí Ray-Ban v roce 2021. Začátkem letošního roku společnost vydala aktualizaci Meta AI, která vylepšovala některé funkce. Na veletrhu SIGGRAPH však Mark Zuckerberg také oznámil, že společnost již pracuje na další generaci chytrých brýlí, které podle něj byly navrženy pro lidi s citem pro módu. 

„Cílem je najít krásný design, který bude naplněn technologiemi v co možná největší šíři. Vím, že se asi nedostaneme k úplnému ideálu, tedy že nebudeme schopní do brýlí dostat všechny technologie, které bychom chtěli, ale výsledkem budou rozhodně skvělé brýle.“

Podle Business Insider nastal u Meta pokrok díky tomu, že společnost vyvinula vlastní křemíkové čipy a zároveň ztenčila vrstvu snímačů na displeji, aby rozměrově zmenšila technologii potřebnou k výrobě plně holografických chytrých brýlí. Důležitou roli sehrálo i spojení se firmami Ray-Ban či Oakley, které se specializují na výrobu brýlí.