Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Zákaz spalovacích motorů v roce 2035 pod tlakem: EPP plánuje revizi

Evropská lidová strana (EPP), největší skupina zákonodárců v Evropském parlamentu, se pokusí oslabit plánovaný zákaz prodeje automobilů emitujících CO2 do roku 2035, ukazuje návrh dokumentu.

Zákaz spalovacích motorů v roce 2035 pod tlakem: EPP plánuje revizi
Zákaz spalovacích motorů v roce 2035 pod tlakem: EPP plánuje revizi | foto: Shutterstock.com

EPP získala největší podíl hlasů ze všech skupin zákonodárců v posledních volbách do Evropského parlamentu. Nyní disponuje 188 ze 720 europoslanců, což upevňuje její vliv na rozhodování v rámci EU.

Návrh těchto priorit, do kterého nahlédli novináři Reuters, zahrnoval cíl: "revidovat pravidla pro snížení emisí CO2 pro nová auta a dodávky tak, aby umožňovaly používání alternativních bezemisních paliv po roce 2035".

EU minulý rok schválila politiku, která od roku 2035 zakáže prodej nových automobilů emitujících CO2, což fakticky ukončí prodej nových vozidel se spalovacími motory na benzín a naftu.

Evropská komise však slíbila vytvořit právní cestu pro prodej nových automobilů, které budou běžet pouze na "e-paliva" - syntetická paliva, která mohou být použita v autě se spalovacím motorem místo benzínu.

To by mohlo umožnit automobilkám vyvinout a dále prodávat novou generaci automobilů se spalovacími motory, které budou běžet pouze na certifikovaná CO2-neutrální paliva a budou vybaveny technologií, která zabrání jejich startování, pokud se v jejich nádrži bude nacházet benzín nebo nafta.

EPP nespecifikovala, jakým způsobem by chtěla politiku CO2 pro automobily změnit. V dokumentu stojí, že skupina chtěla "revidovat zákaz spalovacích motorů a vyvinout špičkovou technologii spalovacích motorů".