Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Z Kamaly Harris je LGBT ikona a hvězda sociálních sítí. Nestálo ji to ani dolar

Lidé jsou na internetu nadšení z koláží a videí kandidátky na americkou prezidentku Kamaly Harris. Díky vtipnému multimediálnímu obsahu si politička získává obrovskou popularitu, například u LGBT komunity. Tato obliba ji přitom nestála ani jediný dolar z peněz na kampaň.

Z Kamaly Harris je LGBT ikona a hvězda sociálních sítí. Nestálo ji to ani dolar
Kandidátka na prezidentku Kamala Harris se směje často a ráda. Její kampaň toho chce využít. | Shutterstock.com

Nástup úřadující viceprezidentky Kamaly Harris do závodu o prezidentskou funkci byl velmi rychlý a kampaň Demokratické strany tím získala úplně jinou dynamiku. Vyzyvatelka Donalda Trumpa má však oproti svému excentrickému soupeři na své straně minimálně jednu obrovskou výhodu: doslova si ji zamiloval internetový svět, který má na volby čím dál větší vliv. 

Neskutečné jízdě Kamaly Harris na internetu se začala věnovat i přední americká média, třeba CNBC nebo Newsweek. Podle oslovených odborníků se její „nekampaň“ možná dokonce bude vyučovat v hodinách politického marketingu.

Harris totiž díky internetovým vtipálkům boří internet a válí na sociálních sítích, zejména X, TikToku a Instagramu. Zajímavé je, že oproti konkurenci nemusela do této viditelnosti investovat jediný dolar. Aniž by se politička nějak extra snažila, její fotografie a videa se šíří virálně, zejména mladí lidé jsou z ní úplně paf.

Proč? Mohou za to influenceři a tvůrci internetového obsahu, kteří přitom se samotnou kandidátkou ani jejím úřadem či politickou stranou nijak formálně nespolupracují. Všímá si toho on-line deník o moderních technologiích TechCrunch. Podle něj se zlomovým pro Harris stalo jedno z jejích mnoha veřejných vystoupení, jichž má za sebou jako druhý nejvýše postavený člověk USA bezpočet.

Toto její vystoupení dobře analyzoval web Seznam Zprávy. Ve zkratce řečeno: viceprezidentka vloni v jinak nijak kontroverzní promluvě vyjádřila podporu rovných příležitostí pro občany USA s hispánskými kořeny. „Standardní“ politický projev okořenila historkou z dětství.

„Moje matka nám někdy dost hubovala a říkala nám: ‚Nevím, co je s vámi mladými špatně. Myslíte si, že jste právě spadli z kokosovníku?‘ Ne, odpověděla jsem,“ rozvyprávěla se, načež se začala svíjet smíchy. Mimochodem právě velmi výrazný smích je jedním z poznávacích znamení političky. Zatímco její fanoušci ji za tento projev bezprostřednosti mají rádi, Donald Trump o něm prohlásil, že je otravný.

Jenže letos se projev dočkal revivalu díky internetovým vtipálkům. Ryan Long, dvaadvacetiletý vysokoškolský student, vytáhl větu s kokosovníkem a smích a tanečky Harrisové. Prolnul je populárním hitem Von Dutch od u mladých lidí populární zpěvačky Charli XCX, vše doplnil limetkově zelenou barvou a nápisem „Brat“, což je název alba zpěvačky.

Část proslovu, ze kterého internetové vtipálky zaujala promluva o pádu z kokosovníku.

Slovem „Brat“ v tomto kontextu můžeme označovat někoho mladistvého, drzého, nezbedného. V kontextu zmíněného hudebního alba se tento výraz používá k popisu určité sebevědomé a odvážné osobnosti, která se nebojí vystoupit z řady a být jiná.

To je silné sdělení, které Harris na začátku své kampaně nutně potřebuje: že je silná, jiná, mladistvá. Neboli svěží závan vzduchu. Z pozice úřadující viceprezidentky a přes oficiální sdělovací kanály Bílého domu se do této role člověk dostane těžko. Na internetu je však možné všechno. A podařilo se.

Hrozila ale komplikace. Řada interpretů pop music se snaží tvořit a vystupovat apoliticky. Proto panovala obava, jak se k využití svého songu postaví sama zpěvačka Charli XCX. A ta skutečně reagovala, pravděpodobně k potěšení kampaně Harrisové následně: na síti X napsala: „Kamala IS brat“ (tedy „Kamala JE spratek“ – v tomto případě myšleno ryze pozitivně).

S požehnáním hudební hvězdy se tak populární meme šíří dál a oslovil již desítky milionů Američanů. Jak píše TechCrunch: vloni díky kinohitu Barbie Spojeným státům vládla růžová barva. Letos je to limetková… A vše super se označuje jako brat. Je Kamala brat? No tak je super, myslí si mladí. Alespoň podle internetových kruhů.

Samotný tvůrce memu Ryan Long přiznává, že podle jeho profesorů se tato vtipná videokoláž dostane do výuky marketingu. A politička a její kokosovník se díky spojení s populárním hitem stala mimořádně oblíbenou u LGBT komunity.

„Proměnila se v takovou pseudo-gay ikonu,“ říká mladík. Viceprezidentka si tuto oblibu u lidí menšinové sexuální orientace ale vydobyla i tím, že dlouhodobě horuje za jejich práva. Některé koláže ukazují, že za její vlády se z Bílého domu stane dům růžový, tedy gay-friendly.

Proměny vnímání viceprezidentky na internetu si všímají i experti. „Dříve jsem viděla na sítích názory na Harrisovou, v nichž si lidé dělali legraci z jejího bývalého postu prokurátorky, například se vyzdvihovala její minulost jako generální prokurátorky v Kalifornii, s přísnými zákony o záškoláctví,“ řekla Jess Rauchberg, profesorka komunikace na Seton Hall University.

„Nyní u ní vidíme stejný styl memifikace, ale tentokrát je to endorsement,“ říká profesorka. Neboli memy o Kamale Harrisové, které původně mohly být spíše ironické nebo kritické, se postupně staly formou vyjádření podpory její kandidatuře na prezidentku.

Bude to stačit? Zásadní bude, jak na internetovou senzaci zareaguje štáb Donalda Trumpa. Minimálně jeho vybraný kandidát na viceprezidenta J. D. Vance se na sociálních sítích také nedrží zpátky.

Díky odstoupení Joea Bidena z prezidentského klání se Demokratické straně ozvalo rekordní množství sponzorů na kampaň. Harrisové okamžitě vyjádřil podporu třeba spoluzakladatel LinkedInu Reid Hoffman. Demokraté za méně jak 36 hodin vybrali přes 100 milionů dolarů (více než 2,3 miliardy korun). Trumpa to nechává v klidu. Viceprezidentka je prý „ubohá“ a hravě ji porazí.