Vracejí slávu českému textilnímu průmyslu. CityZen vyrábí chytrá trička a hlásí stamilionové tržby
Trojice zakladatelů už prodala více než 525 tisíc kusů chytrého oblečení, které je odolné vůči znečištění i potu.
redaktor
Ten nápad se zrodil v hospodě. René Němeček se během jedné oslavy pobryndal, začal tak přemýšlet, zda by nešlo vytvořit tričko, na kterém nejsou vidět fleky od vína ani třeba koláče v podpaží. Dotáhnout nápad až k produktu sice trvalo několik dlouhých let, nakonec se ale Němečkova vize naplnila – a před šesti lety založil společně s Martinem Burkoněm a Pavlem Hrstkou firmu CityZen.
Od té doby už trojice prodala více než 525 tisíc kousků chytrého oblečení, které je odolné vůči znečištění i potu. Za loňský rok navíc hlásí obrat 191 milionů korun a čistý zisk 19 milionů, roste tak i přes celosvětový propad v módním segmentu.
„Celý módní průmysl čelí enormnímu tlaku kvůli zvyšování cen vstupů, energií a dlouhodobě nepříznivé ekonomické situaci. CityZen roste navzdory tomuto nepříznivému vývoji, což potvrzuje rostoucí poptávku po kvalitním a udržitelném oblečení,“ říká Hrstka, který firmu vede.
Díky tomu, že je společnost v černých číslech, si teď může dovolit přemýšlet o další expanzi. Loni otevřela nové prodejny v Praze a Hradci Králové, letos přidala i Brno a Olomouc. Jejím cílem je proniknout do všech krajských měst.
„Offline prodeje v rámci kamenného retailu představují až 60 procent celkového fashion segmentu v České republice. A my tento trend nechceme ignorovat,“ doplňuje šéf CityZen.
Aktuálně CityZen zaměstnává 50 lidí – a vzhledem k rozvoji sítě kamenných prodejen bude číslo ještě navyšovat. „Naše cíle jsou jasné: chceme vrátit slávu českému textilnímu průmyslu a ukázat, že naše firmy umí vyrábět oblečení špičkové kvality. Do budoucna se nevyhneme otázce vlastní výroby, jelikož kapacity externích dodavatelů z řad lokálních textilek jsou omezené,“ uzavírá Hrstka.
CityZen se v nadcházejícím období chce kromě rozvoje prodejní sítě zaměřit na další rozšiřování produktového portfolia, kam zařadí také zdravotní produkty a další druhy chytrého oblečení. V současnosti nabízí trička, košile, spodní prádlo pro ženy i muže. Pro příští rok plánuje vyrobit dalších 160 až 200 tisíc kusů chytrého oblečení.