Zdravotnictví v propasti. „Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Kreml zakázal vývoz uranu do Ameriky. Na ceně se to zatím neprojevilo

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Voltswagen? Tentokrát Apríl

Německá automobilka Volkswagen tahá čerta za oháňku bosou nohou. Z její americké pobočky minulý týden unikla zpráva, že firma bude v USA prodávat vozy pod značkou Voltswagen. To nemá být pojízdné elektrické křeslo („Mobilita až do konce!“ dokáže si člověk představit příslušný reklamní slogan), nýbrž nevtíravé upozornění, že automobilka chce jezdit na elektrický pohon.

Na otázky novinářů, jestli nejde o aprílový žert, se šéf pobočky Scott Keogh dušoval, že rozhodně nikoli. Firma dokonce nový název zakomponovala do své tamní internetové stránky. A pak, dva dny před prvním dubnem, se přiznala, že o aprílový žert skutečně jde.

Možná to takhle měli její bossové zkusit i před šesti lety, když je Američané načapali při podvodech s emisemi: „Ten software, to je jen apríl!“

Jak se jmenuje takový přístup k obnově důvěry v pravdomluvnost značky? Neortodoxní? Dolnosaský až běda? Mimořádně slaboproudý?