Brusel má zelenou k zavedení cel na čínské elektromobily. Jejich odpůrci se bojí odvety Pekingu

Čína dnes podle státních médií vyzvala Evropskou unii, aby zavedení dodatečných cel odložila, a zabránila tak eskalaci napětí ve vzájemném obchodě.

Čína dnes podle státních médií vyzvala Evropskou unii, aby zavedení dodatečných cel odložila, a zabránila tak eskalaci napětí ve vzájemném obchodě.

Celý článek
0

Brusel odložil zákon o odlesňování. Ochránci přírody zuří, byznys to vítá

Kontroverzní zákon o odlesňování, který nařizuje podnikatelům v EU dokazovat, že dovážené suroviny, jako je dřevo, palmový olej, káva nebo hovězí maso nezpůsobují kácení lesů, Brusel o jeden rok odložil.

Kontroverzní zákon o odlesňování, který nařizuje podnikatelům v EU dokazovat, že dovážené suroviny, jako je dřevo, palmový olej, káva nebo hovězí maso nezpůsobují kácení lesů, Brusel o jeden rok odložil.

Celý článek
0

Auta z Číny mají v Česku podíl do deseti procent, elektromobily vyšší

Celkový podíl čínských aut na českém trhu se pohybuje pod deseti procenty. Vyšší zastoupení čínské výroby je u elektromobilů, mimo jiné kvůli nejprodávanější značce Tesla, která část produkce pro český trh vyrábí právě v Číně. Uvedl to tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

Celkový podíl čínských aut na českém trhu se pohybuje pod deseti procenty. Vyšší zastoupení čínské výroby je u elektromobilů, mimo jiné kvůli nejprodávanější značce Tesla, která část produkce pro český trh vyrábí právě v Číně. Uvedl to tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

Celý článek
0

Umělec versus Škoda Auto: Chci odškodnění

První kolo mimořádného sporu o design škodováckých SUV Vladislav Vovkanič prohrál. Situaci může zvrátit nový soudní znalec.

Umělec versus Škoda Auto: Chci odškodnění
Pro laika může být podobnost zjevná. Soudní znalec i zástupci Škody Auto to ale vidí jinak. „Dnes se na to všichni koukají očima těch, kdo ta auta už dobře znají. Jenže můj návrh je o řadu let starší,“ tvrdí Vovkanič. | foto archiv

Na schůzku přichází Vladislav Vovkanič s rozměrnými deskami. Během rozhovoru z nich postupně vytahuje různá lejstra, podklady a hlavně kresby aut nápadně podobných dnešním SUV z Mladé Boleslavi – Kodiaq a Karoq. Automobilka tyto vozy poprvé představila v roce 2016, kresby jsou z roku 2009. A to je začátek příběhu sporu mezi umělcem a duchovním v jedné osobě a největší tuzemskou firmou. 

Vlado Vovkanič má auta rád. Má taky manželku a tři děti, a když se do „jedničkové“ Octavie kdysi snažil nacpat rodinu – se zavazadly a s dvěma kočárky –, říkal si, že by Škodovce slušelo velké auto typu SUV. A tak si je začal pro zábavu kreslit. Nezůstalo jen u toho. 

Své skici nabídl Vovkanič designérskému týmu Škodovky; s několika z nich se osobně sešel v kanceláři v automobilce v Mladé Boleslavi a návrhy jeho členům představil – nejprve podobu karosérie, později i návrhy na dynamicky vyhlížející disky kol. Těžko mohl tušit, že za pár let z toho bude soud, v němž bude požadovat, aby největší tuzemský výrobce aut stáhl z trhu vozy Kodiaq a Karoq. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit