Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Umělec versus Škoda Auto: Chci odškodnění

První kolo mimořádného sporu o design škodováckých SUV Vladislav Vovkanič prohrál. Situaci může zvrátit nový soudní znalec.

Umělec versus Škoda Auto: Chci odškodnění
Pro laika může být podobnost zjevná. Soudní znalec i zástupci Škody Auto to ale vidí jinak. „Dnes se na to všichni koukají očima těch, kdo ta auta už dobře znají. Jenže můj návrh je o řadu let starší,“ tvrdí Vovkanič. | foto archiv

Na schůzku přichází Vladislav Vovkanič s rozměrnými deskami. Během rozhovoru z nich postupně vytahuje různá lejstra, podklady a hlavně kresby aut nápadně podobných dnešním SUV z Mladé Boleslavi – Kodiaq a Karoq. Automobilka tyto vozy poprvé představila v roce 2016, kresby jsou z roku 2009. A to je začátek příběhu sporu mezi umělcem a duchovním v jedné osobě a největší tuzemskou firmou. 

Vlado Vovkanič má auta rád. Má taky manželku a tři děti, a když se do „jedničkové“ Octavie kdysi snažil nacpat rodinu – se zavazadly a s dvěma kočárky –, říkal si, že by Škodovce slušelo velké auto typu SUV. A tak si je začal pro zábavu kreslit. Nezůstalo jen u toho. 

Své skici nabídl Vovkanič designérskému týmu Škodovky; s několika z nich se osobně sešel v kanceláři v automobilce v Mladé Boleslavi a návrhy jeho členům představil – nejprve podobu karosérie, později i návrhy na dynamicky vyhlížející disky kol. Těžko mohl tušit, že za pár let z toho bude soud, v němž bude požadovat, aby největší tuzemský výrobce aut stáhl z trhu vozy Kodiaq a Karoq. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit