Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Tryskáčem prolétal víc, než jeho firma vydělala. Tony Aquila ukazuje, jak se pálí peníze

Canoo, které z pozice startupu vyvíjí elektroauta, se sice z nuly k nějakým ziskům prokousalo, jeho šéf je ale dokáže hravě zase smazat.

Tryskáčem prolétal víc, než jeho firma vydělala. Tony Aquila ukazuje, jak se pálí peníze
Canoo spolupracuje s americkou NASA | Canoo

Vyvíjejí auta, přesto k nim nejvíc pozornosti aktuálně přitáhlo letadlo. Americký elektromobilní startup Canoo příliš nevydělává, vlastně skoro vůbec, a pokud nejste vyloženě znalci, patrně jste o něm ani neslyšeli. O to víc překvapí, jaké horentní sumy platí svému šéfovi Tonymu Aquilovi za cestování letadlem. A těch překvapení je v celém příběhu ještě mnohem víc.

Canoo v pondělí zveřejnilo výsledky svého hospodaření za loňský rok. Server TechCrunch přitom neváhá jeho snahy o dobytí elektromobilního trhu označit slovy „pálení peněz.“ Přesto je znát mírný pokrok.

„Společnost vygenerovala příjmy ve výši 886 tisíc dolarů ve srovnání s nulou  v roce 2022, podařilo se jí totiž dodat 22 vozidel zákazníkům, jako jsou NASA nebo stát Oklahoma,“ konstatuje web.

Jenže Canoo zároveň zaplatilo 1,7 milionu dolarů za používání soukromého letadla, jímž cestuje jeho šéf Aquila. To je dvojnásobek toho, co firma během  roku vydělala! A nejvtipnější na tom všem je, že startup za eroplán platí subjektu s názvem Aquila Family Ventures, který – jak název napovídá – patří právě Tonymu Aquilovi.

Zdá se vám to jako ukázková malá domů? To ale ještě není všechno. TechCrunch zároveň přišel s informací, že Canoo během loňského roku zaplatilo na účet Aquila Family Ventures další téměř dva miliony dolarů za služby spojené s užíváním sídla společnosti v Justinu ve státě Texas.

Uvidíme, jak to bude s Canoo dál. To prý v letošním roce očekává zisky od padesáti do sta milionů dolarů, nicméně potýká se s problémy. Vývoj drhne a stejně tak i plnění závazků vůči zákazníkům.

Nedávno zbankrotoval jiný elektromobilní startup – britský Arrival. A v paměti jistě máte obrovský „fuckup“ společnosti Nikola, jejíž zakladatel Trevor Milton posílal svůj kamion z kopce, aby vypadal, že dokáže jet. Nakonec vyfasoval čtyři roky za podvody.  A nepomohlo mu ani to, že – celkem originálně, viďte? – pojmenoval svou automobilku po slavném Teslovi.