Rána pro Zuckerberga. Metě hrozí kvůli reklamám obří pokuta

Sociální sítě Facebook, Instagram a Threads daly svým uživatelům na výběr. Buď povolíte personalizované reklamy, nebo zaplatíte měsíční poplatek a budete mít od reklam klid. Podle Evropské komise je to ale nepřijatelné a společnosti Meta hrozí pokutou.

Sociální sítě Facebook, Instagram a Threads daly svým uživatelům na výběr. Buď povolíte personalizované reklamy, nebo zaplatíte měsíční poplatek a budete mít od reklam klid. Podle Evropské komise je to ale nepřijatelné a společnosti Meta hrozí pokutou.

Celý článek
0

Komentář: Potvrzení i na špejli od jitrnice. EU se zřejmě rozhodla firmy regulacemi zlikvidovat

Různých ukazatelů a hodnocení budou vyžadovány od firem stovky a většina z nich to sama nezvládne. Poradenské firmy se již těší na byznys, který firmy připraví o obrovské sumy použitelné nejen na mzdy, ale především na inovace a zvyšování konkurenceschopnosti.

Různých ukazatelů a hodnocení budou vyžadovány od firem stovky a většina z nich to sama nezvládne. Poradenské firmy se již těší na byznys, který firmy připraví o obrovské sumy použitelné nejen na mzdy, ale především na inovace a zvyšování konkurenceschopnosti.

Celý článek
0

Čeští vědci vyvíjí speciální mikroskopy, které by mohly pomoci porazit rakovinu

Světelné mikroskopy brněnské společnosti Telight umožňují zkoumat i živé organismy. „Můžeme tak dobře studovat, jaký vliv mají rakovinné organismy na ostatní buňky, jak se pohybují nebo jak svou hmotu při pohybu přelévají,“ vysvětluje ředitel firmy Petr Jaroš.

Světelné mikroskopy brněnské společnosti Telight umožňují zkoumat i živé organismy. „Můžeme tak dobře studovat, jaký vliv mají rakovinné organismy na ostatní buňky, jak se pohybují nebo jak svou hmotu při pohybu přelévají,“ vysvětluje ředitel firmy Petr Jaroš.

Celý článek
0

Test Subaru BRZ: auto, které tu vůbec nemělo být

Otestovali jsme malé hravé kupé Subaru BRZ. Původně se v Česku vůbec prodávat nemělo, potom jich mělo být nanejvýš padesát. Už jich jezdí minimálně stovka

Test Subaru BRZ: auto, které tu vůbec nemělo být
Subaru BRZ (2023) | foto Pavel Srp

Konstruktéři ze Subaru vzali původní (první) generaci BRZ, upravovali, vylepšovali a dolaďovali. Výsledek pak poslali do světa. A stojí za to.

Karoserie druhé generace je díky zásahům výrazně pevnější, k čemuž přispěla extrémně tuhá podlaha a lepené spoje. To způsobuje zvýšení odolnosti přední části vůči ohybu v příčném směru o šedesát procent, ale také nárůst torzní tuhosti o padesát procent. Tužší karoserie zlepšuje odezvu řízení, přináší lepší ovladatelnost a dokonalejší přilnavost v zatáčkách.

Lepší ovladatelnosti pomáhá i nízká hmotnost, přestože je auto o 25 milimetrů delší (šířka je beze změny a výška je o deset milimetrů nižší), a o čtyři milimetry nižší těžiště. Subaru BRZ i Toyota GR86 (opět jde o dvojčata) používají na střechu hliník, stejně jako na přední blatníky a kapotu. Přestože má druhá generace větší motor, pevnější karoserii a bohatší výbavu, je nakonec jen o deset kilogramů těžší než ta první. Hmotnost je navíc lépe rozložena, na téměř ideálních 53 : 47.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit