Ironman by jezdil v Audi Q8 Sportback e-tron

Vyzkoušeli jsme modernizované provedení největšího elektrického SUV ve verzi Sportback

Ironman by jezdil v Audi Q8 Sportback e-tron
Audi Q8 Sportback e-tron | foto Pavel Srp

Když řeknete, že největší změnou v rámci modernizace je nové jméno, zní to podezřele. Ale ono to dává smysl. Audi postupně změní všechny své řady. Proto už nenabízí pouze Audi e-tron, ale Audi Q8 e-tron, respektive námi testované Audi Q8 Sportback e-tron. A to je jen začátek. Všechny modely se spalovacím motorem dostanou nově liché označení (A3, A5, A7, Q3, Q5 a tak dále), zatímco pro elektromobily bude vyhrazeno sudé číselné označení doplněné o přídomek e-tron (Q4 e-tron, A6 e-tron, Q8 e-tron a podobně).

Hodně změn se týká i designu, ale jsou poměrně decentní. Nové jsou oba nárazníky i maska chladiče Single Frame, která může být shora osvícená a má jinou výplň. Důvodem designových změn bylo zlepšení aerodynamiky auta, k čemuž přispívají také aktivní lamely v nárazníku i v masce chladiče, které se otevírají a zavírají dle potřeby chladit techniku. Novinkou je rovněž přední logo ve formátu 2D, takže už tam nenajdete klasické chromové čtyři kroužky; zůstaly jen vzadu a na volantu.

Vyšší výkon

V kabině se z pohledu vzhledu mnoho nezměnilo. Palubní deska zůstala v zásadě beze změn, stejně jako středový tunel a výplně dveří. Stále je tu architektura se dvěma dotykovými displeji, které mají povedenou a jemnou grafiku a přehledné ovládání. Novinkou je fakt, že je tu nejnovější generace infotainmentu, podporující konečně bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit