Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Test BMW X7 M60i xDrive: Proč „sedmičky“ vypadají jinak

BMW představilo zcela novou generaci řady 7 s pozměněným designem i technikou

Test BMW X7 M60i xDrive: Proč „sedmičky“ vypadají jinak
BMW X7 M60i xDrive | Pavel Srp

BMW si v posledních měsících připravilo novinky pro své nejnáročnější klien­ty. Kromě zcela nové generace řady 7 je tu i modernizace největšího SUV X7. My jsme jej otestovali ve vrcholné verzi M60i xDrive s mildhybridním benzinovým osmiválcem. Důvod, proč mluvíme o BMW X7, ale i o novém BMW řady 7, je jednoduchý. Obě auta totiž dostala velmi podobné designové prvky, které ostatní modely BMW nemají. Jde o přední světlomety, které jsou rozdělené a jejichž horní část (denní svícení) trochu připomíná řasy. Všechny ostatní nové modely mají světlomety „normální“, tedy nedělené. Přepracovaný je také přední nárazník a ledvinky mohou být podsvícené. Z boku ani zezadu už se nic zásadního neměnilo. Velké změny jsou uvnitř, protože BMW X7 dostalo novou palubní desku s prohnutým panelem místo klasické kapličky a displeje infotainmentu, jenž v sobě ukrývá dva displeje.

Velká digitalizace

Přepracovaná palubní deska není jedinou významnou změnou v interiéru, pevně s ní ovšem souvisí. Infotainment totiž v rámci modernizace dostal nejnovější verzi, s čímž souvisí kompletní změna grafiky i fungování. A to k horšímu. Pryč je totiž původní jednoduchý design, který byl rozdělený do několika hlavních sekcí, teď je tu jedno velké menu, jež obsahuje vše. Zorientovat se v něm vyžaduje čas a soustředění a snažit se najít něco za jízdy není úplně bezpečné – přestože má X7 armádu aktivních jízdních asistentů.

A přes infotainment se dnes už odehrává prakticky veškeré ovládání auta. Samostatná obrazovka nabízí velké možnosti nastavení zvlášť pro řidiče a spolujezdce, ale napoprvé se v ní složitěji orientuje. Alespoň že teplota se dá změnit jednoduše a kdykoli, protože se na displeji zobrazuje stále.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit