Plynovod NordStream chce „za hubičku“ koupit americký investor, Trumpův štědrý sponzor

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Jiní západní zájemci podle něj do aukce nepůjdou, protože vnímají věc jako vysoce citlivou.

Celý článek
0

Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Řešením je privátní pojištění a zavření části nemocnic,“ říká respektovaný lékař Netuka

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Kreml zakázal vývoz uranu do Ameriky. Na ceně se to zatím neprojevilo

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Moskva trestá Washington za ekonomické sankce tím, že zakázala vývoz ruského obohaceného paliva do Spojených států. Americké jaderné elektrárny ale mají dostatečné zásoby, takže se to zatím na ceně paliva neprojevilo.

Celý článek
0

Audi A7 Sportback: Tichý dravec plachtí i na dálnici

Dnešnímu trhu dominují SUV. Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro dokazuje, že i „normální“ auta mohou mít víc než styl

Audi A7 Sportback: Tichý dravec plachtí i na dálnici
Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro (2023) | foto Audi

Audi A7 Sportback se na silnicích poprvé objevilo v roce 2010 a v roce 2018 jej nahradila druhá generace. Ta si vzala to nejlepší z první, ale zároveň přidala moderní řešení. Revoluční byl zejména interiér, který dostal mnohem více digitalizace. Palubní desce vévodí dvojice velkých dotekových displejů na středovém panelu (horní má úhlopříčku 10,1 palce, spodní 8,6 palce). Zatímco horním ovládáte multimédia a nastavení auta, ten spodní slouží primárně pro klimatizaci a topení, případně jako psací plocha pro navigaci. Cíl do destinace navíc můžete napsat celý, nemusíte jej psát po jednom písmenku, audi si písmenka pamatuje.

Vnější design už dnes ničím nepřekvapí, auto se na silnicích přece jen už nějaký ten pátek pohybuje. Nejvíce zaujme jeho silueta. Střecha totiž začíná za B-sloupkem výrazně klesat, přesto je na zadních sedadlech pro průměrně vzrostlého Evropana dostatek místa ve všech směrech. Když je auto zaparkované nebo jede po městě, je víko kufru krásně hladké, ale při vyšších rychlostech se z něj vysune integrovaný spojler. Pokud se vám líbí, můžete jej vysunout i manuál­ně tlačítkem na displeji infotainmentu.

Testovaný kus v krásném laku Modrá Ultra (příplatek čtyřicet tisíc korun) navíc dostal některé příplatkové designové prvky, které z něj dělají na pohled opravdu parádní auto. Jde například o exteriérový paket S Line za padesát tisíc, obsahující pozměněné nárazníky, jiné boční prahy či jiný zadní difuzor. Hodně udělají i příplatková jednadvacetipalcová kola Audi Sport za 93 tisíc, která jsou podobná těm, jež obouvají modely Audi RS.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit