Zdravotnictví v propasti. „Už dochází čas. Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tesla chce mít u Berlína největší závod na výrobu automobilů v Evropě

V případě plného vytížení by rozšířený závod Tesly překonal kapacitu hlavního závodu VW ve Wolfsburgu (800 tisíc vozů ročně) a stal by se největším v Evropě.

Tesla chce mít u Berlína největší závod na výrobu automobilů v Evropě
Tesla, ilustrační foto | Aleksei Potov / Shutterstock.com

Tesla, největší výrobce elektromobilů na světě, plánuje velmi podstatně rozšířit výrobu ve svém německém závodě v Grünheide u Berlína. Na příslušné zemské úřady v Braniborsku již firma poslala žádosti, z nichž vyplývá, že chce v Grünheide zvýšit kapacitu na dvojnásobek, tedy milion vozů ročně, a ve výrobě baterií o sto gigawatthodin ročně.

Zároveň chce Tesla zvýšit recyklaci ve svém vodním hospodářství tak, aby se obešla bez dodatečných odběrů vody, což byla jedna z výhrad ekologů, obávajících se nedostatku vodních zdrojů v těsném sousedství berlínské aglomerace.

V případě plného vytížení by rozšířený závod Tesly překonal kapacitu hlavního závodu VW ve Wolfsburgu (800 tisíc vozů ročně) a stal by se největším v Evropě. V současné době vyrábí v Grünheide asi pět tisíc vozů týdně, což je srovnatelné například se současnými týdenními objemy výroby octavií v boleslavském závodě Škody.

Tesla rovněž oznámila zvýšení čistého zisku ve druhém čtvrtletí. Ten meziročně vzrostl o pětinu na 2,7 miliardy dolarů, tržby z prodeje ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostly o 47 procent na téměř 25 miliard dolarů.

Tesla vsadila na agresivní cenovou politiku, aby posílila svůj tržní podíl, což pomohlo prodejům, které ve druhém čtvrtletí stouply na 466 tisíc vozů při výrobě 480 tisíc vozů, meziročně jde o navýšení o více než osmdesát procent.

Zároveň však cenou za nárůst výroby byl pokles hrubé marže, jež se mezičtvrtletně snížila o jeden procentní bod na 18,2 procenta. Jde o nejnižší úroveň za poslední čtyři roky, i tak ovšem provozní marže Tesly ve srovnání s průměrem branže (10,55 procenta) patří k nejvyšším.