Globální investiční kanonáda Saúdské Arábie končí, tamní fond PIF bude aktivní na domácí půdě

Saúdskoarabský státní investiční fond (PIF) plánuje razantně omezit podíl svých mezinárodních investic a ukončit období multimiliardových globálních výdajů.

Saúdskoarabský státní investiční fond (PIF) plánuje razantně omezit podíl svých mezinárodních investic a ukončit období multimiliardových globálních výdajů.

Celý článek
0

Komentář: V případě, že Čína napadne Tchaj-wan, dojde ke globální krizi velkého rozměru

Finanční krize v roce 2008 by byla ve srovnání s děním okolo Tchaj-wanu jen „slabým čajíčkem“, píše ekonom Kryštof Míšek.

Finanční krize v roce 2008 by byla ve srovnání s děním okolo Tchaj-wanu jen „slabým čajíčkem“, píše ekonom Kryštof Míšek.

Celý článek
0

Komentář: Skrytá hrozba pro Evropu. Levná IoT zařízení z Asie jsou tikající bomba

Používané taktiky, jako je vkládání výbušnin a přepadávání dodavatelských řetězců, nejsou zcela nové. I tak to vyvolává obavy ohledně bezpečnosti osobních zařízení a možností jejich zneužití k budoucím útokům, píše expert na kyberbezpečnost Jan Bufka.

Používané taktiky, jako je vkládání výbušnin a přepadávání dodavatelských řetězců, nejsou zcela nové. I tak to vyvolává obavy ohledně bezpečnosti osobních zařízení a možností jejich zneužití k budoucím útokům, píše expert na kyberbezpečnost Jan Bufka.

Celý článek
0

Škoda Auto zvýšila prodeje, poprvé se stala čtvrtou nejprodávanější značkou v Evropě

Automobilka Škoda Auto zvýšila v prvním pololetí dodávky zákazníkům o 3,8 procenta na 448 600 vozů. Poprvé se stala čtvrtou nejprodávanější značkou na evropském trhu. Prodeje v západní Evropě vzrostly o 9,8 procenta na 260 800 vozů, ve střední Evropě o 3,3 procenta na 95 800 aut. 

Škoda Auto zvýšila prodeje, poprvé se stala čtvrtou nejprodávanější značkou v Evropě
Škoda Octavia | foto Škoda Auto

Nejprodávanějším modelem byla Octavia s růstem dodávek o 24,1 procenta na 121 300 vozů. Následuje Kamiq s růstem o 4,7 procenta na 61.100 vozů a Fabia s prodejem 56 800 aut, což je zvýšení o 17,5 procenta. Na dalších místech jsou Karoq, modely Kodiaq a Superb, které přišly v nové generaci, a na sedmé pozici elektrický Enyaq s 30.600 prodanými vozy, což je meziroční pokles o 5,9 procenta.

Dodávky vozů koncovým zákazníkům na největším trhu v Německu za první pololetí vzrostly o 17,8 procenta na 91 100 aut, což představuje čtvrté místo na trhu. Statistiku pozitivně ovlivnily zejména dodávky v červnu, kdy Škoda dosáhla historicky nejlepšího, druhého místa v registracích. Největšími trhy podle počtu dodaných vozů za první pololetí jsou dále Česká republika s 41 300 vozy, Spojené království s 37 600, Polsko s 31 500 a Francie s 21 500 vozy.

Automobilce vzrostl za prvních šest měsíců letošního roku provozní zisk o 26,1 procenta na 1,149 miliardy eur (29,2 miliardy Kč). Tržby nepatrně klesly na 13,652 miliardy eur (346,9 miliardy Kč) z 13,748 miliardy eur (349,5 miliardy Kč). Rentabilita tržeb se zvýšila z loňských 6,6 procenta na 8,4 procenta, což je nad dlouhodobým cílem automobilky. Investice klesly o desetinu na 823 milionů eur.

Podle předsedy představenstva společnosti Klause Zellmera vstupuje Škoda do druhé poloviny roku se značnou energií, kterou prokázala v prvních šesti měsících. Zákazníci podle něj dobře reagují na nejrozmanitější a nejmodernější modelovou nabídku v historii firmy. "Navíc se již připravujeme na to, že letos v říjnu dále rozšíříme naši plně elektrickou řadu o kompaktní SUV Škoda Elroq," uvedl. Dodal, že společnost pečlivě sleduje možné nové výzvy na rychle se měnícím trhu a výsledky za první pololetí jí umožňují opatrný optimismus a postup vpřed s jistotou vycházející z pevných základů.

Nový model Elroq náleží do kategorie kompaktních SUV, která je objemově největším dílčím segmentem trhu v Evropě. Nové SUV s dojezdem 560 km je prvním modelem značky Škoda, který si osvojuje nový design Modern Solid. Na jaře automobilka odhalila designovou studii dalšího ze šesti nových elektromobilů, které uvede na trh v nadcházejících letech. Jde o městský crossover Škoda Epiq, který bude stát okolo 25 000 eur, tedy 625 000 Kč. Příští rok automobilka představí nový Enyaq, nástupce prvního elektrického SUV značky. V roce 2027 odhalí malý elektromobil, který vznikne v koncernové skupině objemových značek Brand Group Core.

Škoda Auto zaměstnává zhruba 37.000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.