Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Škoda Auto zvýší od dubna mzdové tarify o pět procent

Škoda Auto zvýší od dubna mzdové tarify o pět procent. Vedle toho dostanou zaměstnanci automobilky v květnu za rok 2023 variabilní bonus 96 tisíc korun a jednorázovou odměnu čtyři tisíce korun, tedy celkem 100 tisíc korun. Automobilka uzavřela mzdové kolektivní vyjednávání s odbory. Informovala o tom dnes v dopise zaměstnancům.

Škoda Auto zvýší od dubna mzdové tarify o pět procent
Výroba nové generace modelu Kodiaq v závodě Škody Auto v Kvasinách (ilustrační foto) | foto Škoda Auto

Celkem Škoda Auto vyplatí zaměstnancům v průběhu roku na zaručeném a variabilním bonusu a dohodnuté jednorázové platbě v průměru přibližně 170.000 korun. Škoda Auto, která je součástí německého koncernu Volkswagen, zaměstnává zhruba 37.000 lidí.

Průměrný měsíční výdělek zaměstnanců ve výrobě a na dalších pozicích ohodnocených podle tarifů v loňském prvním pololetí dosáhl 69.500 korun. Zahrnuje tarifní mzdu, bonusy, náhrady i příplatky. Příplatek za práci v noci se zvýší o deset korun na 50 korun za hodinu. Příspěvek na doplňkové penzijní spoření se od dubna zvýší o 100 korun na 1700 Kč.

Průměrná mzda v Česku se ve třetím čtvrtletí loňského roku zvýšila meziročně o 7,1 procenta na 42.658 korun.

Škoda Auto loni celosvětově vyrobila přes 888.000 vozů, zhruba o 108.000 aut víc než v předchozím roce. Víc než 781.000 vyrobených aut připadá na české závody automobilky v Mladé Boleslavi a Kvasinách. Přes 52.000 vozů Škoda vyrobila v indických závodech.

V současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad - Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq. Letos na trh uvede nový plně elektrický model Elroq.