Hrot24.cz
Second handy na vzestupu. Lidé šetří, trh s použitým oblečením rychle roste

Shutterstock.com

Second handy na vzestupu. Lidé šetří, trh s použitým oblečením rychle roste

„Recommerce“ bude – po pohodlném online nakupování a rychlé módě – dalším globálním trendem

Daniel Deyl

Daniel Deyl

redaktor

Minulý týden nadzvedla obočí investorů neobvyklá transakce: prodej společnosti Poshmark za 1,2 miliardy dolarů jihokorejskému internetovému gigantu Naver Corp. znamená velkou sázku na růst spotřebitelské poptávky po použitém zboží.

Nic na tom nemění fakt, že akvizice (dosud největší, jakou jihokorejská firma provedla) ohodnotila platformu pro další prodej mnohem níže, než byla její cena při vstupu na burzu.

Recommerce“ bude – po pohodlném online nakupování a rychlé módě – dalším globálním trendem, uvedlo prohlášení Naveru, jež citovala agentura Reuters. Příslušníci generace mileniálů a generace Z se zajímají o ekologické praktiky a inflace je nutí tlačit na cenu; proto firma očekává, že tyto trendy obchodování s použitým zbožím podpoří.

Více než dvojnásobek

Podle zprávy výzkumné firmy ThredUp pro rok 2022 se očekává, že globální trh s oděvy pro další prodej do roku 2026 dosáhne objemu 218 miliard dolarů, bude tedy růst třikrát rychleji než celkový trh s oděvy. Zejména v USA by měl přeprodej dosáhnout objemu 82 miliard dolarů – tedy více než dvojnásobku současné velikosti – a mezi roky 2021 a 2026 se očekává, že poroste šestnáctkrát rychleji než celkový trh s oblečením.

Respondenti průzkumu firmy ThredUp také uvedli, že dávají přednost použitému zboží i před udržitelně vyráběnou novou módou.

Mezitím Goodwill, charitativní organizace, která provozováním řetězce second-handů financuje své hlavní aktivity, v úterý oznámila, že bude expandovat do online prodeje. Přestože již provozuje tisíce kamenných obchodů prodávajících použité zboží po celé Severní Americe, teprve v dubnu spustila mobilní aplikaci.

Tento týden dále oznámila, že vytvoří novou online platformu GoodwillFinds, která bude prodávat vybrané zboží se zaměřením na luxusní značky.

Unknown title by Mia Valisova created November 28, 2024 2:11:15 AM CET

Daniel Deyl