Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Rusové hlady asi neumřou. Jen se Moskvičem vrátí do minulého století

Sankce západních zemí, uvalené na Moskvu kvůli invazi na Ukrajinu, mají mnoho mezer a zdaleka neničí ruskou ekonomiku tak bolestivě, jak by to bylo možné provést ukončením dovozu energetických surovin.

Rusové hlady asi neumřou. Jen se Moskvičem vrátí do minulého století
ilustrační foto | Shutterstock.com

Statistiky a ekonomická data ale ukazují, že dopady sankcí na běžný život Rusů začínají být stále výraznější. Minulý týden se to potvrdilo na příkladu automobilového průmyslu: prodeje nových vozů v Rusku v květnu klesly meziročně o nevídaných 83,5 procenta a dostaly se na nejnižší úroveň za poslední desetiletí.

Sankce se na ruském automobilovém trhu neprojevily jen tím, že zahraniční automobilky ponechaly svému osudu ruské fabriky, a navíc utnuly také export na Východ. Ukázalo se, že těžce nesoběstačný je i vlastní ruský automobilový průmysl.

Ruská propaganda se tak sice mohla pochlubit, že továrna francouzského Renaultu po „znárodnění“ dostala vlastenecký název Moskvič, a mohla dodat výsledky průzkumu veřejného mínění, podle nichž by si vůz legendární značky rády pořídily dvě třetiny Rusů.

Chyběly ale informace o tom, že kvůli nedostatku dílů se z už tak zaostalých aut made in Russia stávají spíše parodie na osobní vozy. Aby se alespoň nějaká auta vyrobila, musely úřady zrušit řadu regulací – třeba povinné airbagy nebo ABS.

Podobné problémy s nedostatkem „západních“ součástek řeší i další odvětví, která vyžadují sofistikovanější práci než něco vykopat ze země a prodat. Putin tak může stokrát tvrdit, jak sankce pomáhají Rusku dosáhnout v ekonomice soběstačnosti.

Ano, hlady Rusové asi umírat nebudou. Budou si ale muset zvyknout na technologickou úroveň, které se západní země těšily před desítkami let.