Miliardáři mají zaplatit boj s oteplováním. Chystá se jejich vysoké zdanění

Největší ekonomiky světa sdružené do skupiny G20 navrhují, aby byli nejbohatší lidé planety zatíženi vysokými daněmi v rámci boje s globálním oteplováním.

Největší ekonomiky světa sdružené do skupiny G20 navrhují, aby byli nejbohatší lidé planety zatíženi vysokými daněmi v rámci boje s globálním oteplováním.

Celý článek
0

BlackRock a Microsoft chtějí 30 miliard dolarů na vývoj infrastruktury pro umělou inteligenci

Závod o co nejrychlejší vývoj AI dostal nového silného účastníka: americké know-how, arabské peníze.

Závod o co nejrychlejší vývoj AI dostal nového silného účastníka: americké know-how, arabské peníze.

Celý článek
0

Ponorka smrti: Za katastrofou stojí arogance a zanedbání bezpečnosti

V pondělí 16. září 2024 začalo veřejné slyšení týkající se tragické imploze ponorky Titan společnosti OceanGate, při níž loni v červnu zahynulo pět lidí. Vyšetřování, které bude probíhat dva týdny, již odhalilo řadu znepokojivých skutečností o konstrukci a provozu ponorky.

V pondělí 16. září 2024 začalo veřejné slyšení týkající se tragické imploze ponorky Titan společnosti OceanGate, při níž loni v červnu zahynulo pět lidí. Vyšetřování, které bude probíhat dva týdny, již odhalilo řadu znepokojivých skutečností o konstrukci a provozu ponorky.

Celý článek
0

Řidiči Uberu v Keni se vzbouřili proti algoritmům a stanovili si vlastní ceny

V Nairobi, hlavním městě Keni, se keňští řidiči, kteří používají aplikace pro sdílení jízd, jako je Uber a Bolt, nacházejí v těžké situaci. Nízká ziskovost a rostoucí životní náklady je přiměly vzbouřit se proti algoritmům, které určují ceny jízd, a začít si diktovat vlastní, vyšší sazby.

Řidiči Uberu v Keni se vzbouřili proti algoritmům a stanovili si vlastní ceny
Řidiči Uberu v Keni se vzbouřili proti algoritmům a stanovili si vlastní ceny | https://chatgpt.com/ - vytvořeno v Dall-e 2

Agresivní cenová politika ze strany společností jako Uber a Bolt stlačila ceny jízd na úroveň, kterou mnozí řidiči považují za neudržitelnou. Důvodem je nejen tvrdá konkurence mezi těmito a dalšími místními start-upy jako Little a Faras, ale také rostoucí náklady na palivo, náhradní díly a obecné životní náklady. Mnoho řidičů má svá vozidla na úvěr, což zvyšuje jejich finanční zátěž.

Řidiči reagovali tím, že se pokoušejí přesvědčit zákazníky, aby souhlasili s vyššími cenami, než které jsou zobrazeny v aplikaci. K tomu využívají komunikační platformu Zello, která jim umožňuje společně se dohodnout na jednotných vyšších cenách. Tento koordinovaný přístup zajišťuje, že zákazníci dostávají stejné sazby bez ohledu na to, kde hledají. Řidiči také vytvářejí vlastní ceníky, které tisknou, laminují a umisťují do svých vozidel, aby zákazníkům ukázali reálné ceny.

Jednání řidičů porušuje směrnice společností jako Uber, což vede ke konfliktům mezi jejich automatizovanými systémy a realitou místních trhů. Uber se snaží situaci řešit a zkoumá zprávy o přeplatcích. Vyzývá zákazníky, aby hlásili případy přeplatků. Bolt zase odrazuje od zvyšování cen.

Zákazníci jsou konfrontováni s vyššími cenami za jízdy, což je důsledkem přístupů řidičů k určování cen. Navíc, vyjednávání o ceně prodlužuje dobu, kterou zákazníci stráví čekáním na vozidlo. Tento stav vede k frustraci, neboť zákazníci čelí nejistotě ohledně konečné ceny a ztrátě času.