Jak čínská mafie pere miliardy dolarů mexických drogových kartelů

Síť ilegálních bank financuje výrobu a distribuci fentanylu v USA. Úřady jen obtížně hledají protizbraň.

Síť ilegálních bank financuje výrobu a distribuci fentanylu v USA. Úřady jen obtížně hledají protizbraň.

Celý článek
0

Macron podal ruku ďáblu. Proti krajní pravici jde s těmi, kteří chtějí rušit jeho reformy

Čtyři dny rozhodnou o rozložení politických sil ve Francii i Velké Británii. Jak se výsledek dvou klíčových voleb promítne do ekonomiky obou zemí i Evropy? O tom hovoří Miroslav Zámečník v novém Hrotcastu.

Čtyři dny rozhodnou o rozložení politických sil ve Francii i Velké Británii. Jak se výsledek dvou klíčových voleb promítne do ekonomiky obou zemí i Evropy? O tom hovoří Miroslav Zámečník v novém Hrotcastu.

Celý článek
0

Pornoservery v plné nahotě. Po nařízení EU ukázaly Pornhub nebo Xvideos počet uživatelů i závadného obsahu

Tuzemský server Xvideos navštívilo za první pololetí letošního roku průměrně téměř 1,4 milionu Čechů, Pornhub pak 423 tisíc, v případě Stripchatu šlo o 215 tisíc lidí. Důležitější jsou ale čísla o nahlášených videích. V mnoha případech se totiž týkají dětské pornografie.

Tuzemský server Xvideos navštívilo za první pololetí letošního roku průměrně téměř 1,4 milionu Čechů, Pornhub pak 423 tisíc, v případě Stripchatu šlo o 215 tisíc lidí. Důležitější jsou ale čísla o nahlášených videích. V mnoha případech se totiž týkají dětské pornografie.

Celý článek
0

Pravidla taxikářské moštárny

Taxikářské aplikace stvořily sekundární byznys. Sají z něj pronajímatelé aut a lidí.

Pravidla taxikářské moštárny
Technologická firma Bolt založená v roce 2013 devatenáctiletým studentem střední školy Markusem Villigem se chce v budoucnosti stát evropským konkurentem amerického Uberu. | Bolt

Více než dva miliony korun dostali vloni v pokutách řidiči pražských taxíků. Za čísly analýzy městské policie, kterou má týdeník Hrot k dispozici, se ale skrývá poměrně košatý příběh. Točí se kolem alternativních taxíků typu Uber nebo Bolt. Jejich provoz dostal 1. července po několika divokých letech zákonná pravidla. Jak se ale ukazuje, v oboru metastázoval úplně nový druh byznysu. Jde o najímání řidičů z východu, kteří přežívají na ubytovnách a vydělávají peníze majitelům aut, jež si pronajímají.

S vízem na ubytovně

Zpráva pražské městské policie za loňský rok je v popsání tohoto trendu nekompromisní. Má informace o lidech, kteří na operativní leasing nebo nákupem ojetin vybudují flotilu až 150 aut. Některá nechají zaregistrovat jako taxíky a pronajmou je klasickým řidičům. Další ale pronajmou subjektům, které do aut posadí řidiče například ze zemí bývalého Sovětského svazu. „Jsou určité poznatky, že tyto osoby jsou umístěny v neidentifikovaném ubytovacím zařízení, kde buď odpočívají, nebo odsud vyjíždějí do ulic vykonávat taxislužbu za téměř otrockých podmínek,“ stojí v materiálu městské policie. 

Jde podle ní o lidi, kteří jsou v Česku na turistická víza nebo mají pracovní vízum vydané v Polsku a měli by v Česku pracovat v některém výrobním podniku, například v Kolíně. „Osoba, která vozidla pronajímá, nenese za činnost těchto řidičů žádnou odpovědnost, ale plynou jí velice slušné zisky. Dále je třeba uvést, že v případě kontroly a uložení kauce tato osoba bez větších problémů kauci složí, aby mohlo vozidlo dále jezdit, ale osud řidiče je mu lhostejný, protože ho obratem nahradí jiným. Tento způsob ,podnikání‘ se bohužel již rozšířil do takových rozměrů, že jej bude jen velice obtížné účinně postihovat,“ pokračuje policejní zpráva.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit