Zdravotnictví v propasti. „Chce to privátní pojištění a zavřít část nemocnic,“ říká respektovaný lékař

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Dražší přístroje, sofistikovanější vyšetření a zvyšující se personální náklady. To vše povede k dalšímu tlaku na zdravotní systém, který už ale dnes mele z posledního. Podle respektovaného neurochirurga Davida Netuky je nutné, aby už politici konečně dospěli k zásadnímu řešení. „A to co nejdříve,“ zdůrazňuje lékař.

Celý článek
0

Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Že sociální sítě ovládá progresivní levice? Nesmysl, velká část influencerů je pravicová

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Většina mladých lidí nečerpá informace z tradičních médií, nýbrž od influencerů na sociálních sítích. Značnou pozornost přitom získávají konzervativně zaměření influenceři. Vyplývá to z aktuálního výzkumu, podle nějž tak byla vyvrácena domněnka, že sociální sítě nadržují progresivistům.

Celý článek
0

První vodíkové osobní auto v Česku? Už brzy

Kupní smlouva na první vodíkové osobní auto v Česku je před podpisem. Podle šéfa českého zastoupení Toyoty Martina Pelešky by mezi prvními řidiči mohli být i čeští olympionici.

První vodíkové osobní auto v Česku? Už brzy
První vodíková Toyota už je v Česku. Podle šéfa českého zastoupení Martina Pelešky plánují některé 10 firmy zařadit auto do své flotily. | Tomáš Novák týdeník HROT

Několik let čekali fanoušci nekonvenčních pohonů na vznik první veřejné vodíkové plničky v Česku, a tedy i start prodeje vodíkových vozů, který bez stanic nedával smysl. Po letech schvalovacích procesů Benzina svou vodíkovou čerpačku dokončuje a na pozadí padají sázky, zda prvním prodaným vozem bude Toyota Mirai, nebo Hyundai Nexo.

Triumf si nakonec nejspíš připíše japonská automobilka, jejíž vůz měl týdeník Hrot možnost jako první médium v Česku vidět a vyfotit. Podle šéfa českého zastoupení Toyoty Martina Pelešky se však v mezičase debaty o vodíku posunuly na úplně jinou úroveň. Zatímco v Česku se stále řeší, zda v dopravě převládne klasická elektromobilita, nebo vodíkové pohony, ve světě je vodík vnímán jako budoucnost celé energetiky. „Je to obrovská společenská změna odpoutání se od závislosti na fosilních palivech. Je to otázka uchovávání a distribuce energie,“ říká Peleška. S Martinem si několik let tykáme, a osobnější tón proto ponecháváme i v rozhovoru.

Kdo a kdy si v Česku poprvé koupí vodíkem poháněné auto?

Bude to hodně brzy. Bohužel nemůžu prozradit klienta, ale je to klient s poptávkou většího množství aut. Podpis objednávky se blíží a je to reálná věc. Nejde tedy o nějaké zapálené fanouškovství, ale o zákazníka, který zvažuje pořídit vodíkové vozy pro vozový park firmy. Druhá věc je, kdy vůz dorazí a bude tady jezdit.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit