Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Elektromobily v Praze přijdou o výhody. Nejhorší je nejistota, ale dobré auto už koupíte za 320 tisíc

Elektromobilita se stala politickým tématem a automobilový průmysl nástrojem volebních kampaní, tvrdí Martin Peleška, dlouholetý ředitel českého zastoupení Toyoty. Politická rozhodnutí a nejistota na trhu komplikují nejen byznys, ale i rozhodování spotřebitelů.

Elektromobily v Praze přijdou o výhody. Nejhorší je nejistota, ale dobré auto už koupíte za 320 tisíc
Martin Peleška | foto Hrot24

„Vyhláška zvýhodňující parkování elektromobilů v Praze byla pro mnohé důvodem k jejich pořízení. Teď se má rušit," upozorňuje Peleška v podcastu Pavla Štrunce. Podle něj je těžké předvídat, jaké auto si pořídit, když se podmínky neustále mění.

Peleška také vyvrací mýtus o nedostupnosti nových aut: „Už dávno se neprodávají jen ty nejlevnější vozy. Lidé chtějí auta z vyšší střední třídy s doplňky. Kvalitní nové auto dnes pořídíte od 300 tisíc korun.“

Zajímavé je, že podle Pelešky až 70 procent zákazníků neřeší technologie. „Chtějí především bezpečné a kvalitní auto, které uspokojí jejich potřeby. Chápu, že pro běžného člověka se trh stal nepřehledným,“ dodává.

Z tématu elektro aut se stalo politikum, automobilový průmysl se stal nástroj voleb

Automobilky jsou dnes podle něj natolik efektivní, že mohou vyrábět auta se spalovacími motory, elektromobily i vodíková auta. Peleška však kritizuje absenci stabilního prostředí: "Měl se dávno vytvořit program na výměnu starých aut za nové, jako mají třeba v Rumunsku."

Více se dozvíte v podcastu.