Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Průmysl se trápí i po covidu

Zotavení průmyslu z prvního šoku z pandemie čínské chřipky bylo rychlejší, než se čekalo. Po akutní nemoci ale automobilky trápí chronické bolesti.

Průmysl se trápí i po covidu
S létem se do automobilek vrátily problémy s dodávkami komponent. Omezovaly kvůli tomu výrobu, další odstávky ještě přijdou. | Archiv

Největší česká automobilka naplnila v uplynulých týdnech svá odstavná parkoviště tisíci nových vozů. Část z nich dokonce musela zaparkovat na pozemcích letiště v Hradci Králové. Pokud ale sháníte některé z modelů Škodovky, dozvíte se od dealera nepříjemnou zprávu: musíte si až několik měsíců počkat.

Působí to jako paradox, ve skutečnosti jde ale o důkaz problémů, které musejí automobilky, jejich dodavatelé, ale i firmy z jiných oblastí průmyslu řešit od začátku jara. Novotou zářící škodovky jsou totiž nekompletní. Na konci června měla Škoda Auto takto „odložených“ přes 30 tisíc vozidel. K jejich dokončení stačila zdánlivá drobnost: doplnit je o čipy sloužící například k ovládání oken. Ty však na trhu nejsou k dostání.

Jelikož takových nekompletních vozů firma podle šéfa výroby a logistiky Michaela Oeljeklause produkovala až pět tisíc týdně, začala být nakonec situace neúnosná. Škoda Auto proto omezila směny a na začátku prázdnin zastavila výrobu v některých závodech na několik dní úplně.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit