Komentář: Cíl udržet globální oteplování na 1,5 °C je naprostá chiméra

Představa Evropy o rychlém snižování globálních emisí není reálná. EU, i když bude dekarbonizovat jako o život, s bídou vykryje indický přírůstek a celý rozvojový svět prostě neutáhne. Planeta se bude oteplovat mnohem rychleji, než kolik se slibovalo v Paříži, asi tak dvakrát, když to dobře dopadne.

Představa Evropy o rychlém snižování globálních emisí není reálná. EU, i když bude dekarbonizovat jako o život, s bídou vykryje indický přírůstek a celý rozvojový svět prostě neutáhne. Planeta se bude oteplovat mnohem rychleji, než kolik se slibovalo v Paříži, asi tak dvakrát, když to dobře dopadne.

Celý článek
0

Češi si od příštího roku za plyn připlatí i dva tisíce. Prsty v tom má Fialova vláda

Klíčovým důvodem nárůstu regulovaných plateb za plyn v Česku je nutnost pokrýt náklady společnosti Net4Gas, kterou loni prostřednictvím státního podniku ČEPS koupil stát. Provozovatele tisíců kilometrů plynovodů, které však z velké části zůstávají prázdné, pořídil stát i s dluhem čítajícím přes 34 miliard.

Klíčovým důvodem nárůstu regulovaných plateb za plyn v Česku je nutnost pokrýt náklady společnosti Net4Gas, kterou loni prostřednictvím státního podniku ČEPS koupil stát. Provozovatele tisíců kilometrů plynovodů, které však z velké části zůstávají prázdné, pořídil stát i s dluhem čítajícím přes 34 miliard.

Celý článek
0

Přetahovaná s odbory: Volkswagen má nejdražší pracovní sílu mezi automobilkami

Krize ve Volkswagenu vrcholí. Značka bojuje nejen o přežití, ale i o prolomení letitého bludného kruhu ustupování odborům. Kvůli nim má dnes tak drahé zaměstnance, že svým rivalům v oboru těžko konkuruje.

Krize ve Volkswagenu vrcholí. Značka bojuje nejen o přežití, ale i o prolomení letitého bludného kruhu ustupování odborům. Kvůli nim má dnes tak drahé zaměstnance, že svým rivalům v oboru těžko konkuruje.

Celý článek
0

Průmysl se trápí i po covidu

Zotavení průmyslu z prvního šoku z pandemie čínské chřipky bylo rychlejší, než se čekalo. Po akutní nemoci ale automobilky trápí chronické bolesti.

Průmysl se trápí i po covidu
S létem se do automobilek vrátily problémy s dodávkami komponent. Omezovaly kvůli tomu výrobu, další odstávky ještě přijdou. | Archiv

Největší česká automobilka naplnila v uplynulých týdnech svá odstavná parkoviště tisíci nových vozů. Část z nich dokonce musela zaparkovat na pozemcích letiště v Hradci Králové. Pokud ale sháníte některé z modelů Škodovky, dozvíte se od dealera nepříjemnou zprávu: musíte si až několik měsíců počkat.

Působí to jako paradox, ve skutečnosti jde ale o důkaz problémů, které musejí automobilky, jejich dodavatelé, ale i firmy z jiných oblastí průmyslu řešit od začátku jara. Novotou zářící škodovky jsou totiž nekompletní. Na konci června měla Škoda Auto takto „odložených“ přes 30 tisíc vozidel. K jejich dokončení stačila zdánlivá drobnost: doplnit je o čipy sloužící například k ovládání oken. Ty však na trhu nejsou k dostání.

Jelikož takových nekompletních vozů firma podle šéfa výroby a logistiky Michaela Oeljeklause produkovala až pět tisíc týdně, začala být nakonec situace neúnosná. Škoda Auto proto omezila směny a na začátku prázdnin zastavila výrobu v některých závodech na několik dní úplně.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit