Pozor! Nová phishingová kampaň cílí na klienty Air Bank
Výzkumníci společnosti Avast odhalili novou phishingovou kampaň zaměřenou na klienty Air Bank. Útočníci se pokouší získat přístup k internetovému bankovnictví uživatelů prostřednictvím podvodných e-mailů.
Kampaň využívá falešné zprávy o údajném ukončení přístupu k mobilní aplikaci MyAir z důvodu nepoužívání. E-mail obsahuje odkaz, který uživatele přesměruje na podvodnou stránku, jež věrně napodobuje legitimní web banky. Zde jsou klienti vyzváni k zadání přihlašovacích údajů a dalších citlivých informací, včetně data narození.
Pozor! Nová phishingová kampaň cílí na klienty Air Bank
Martin Chlumecký, výzkumník malwaru Avastu, v tiskové zprávě varuje: "Pokud uživatel zadá své údaje a schválí dvoufaktorové ověření, mohou útočníci získat přístup k jeho internetovému bankovnictví." Chlumecký zdůrazňuje důležitost obezřetnosti a doporučuje vždy kontrolovat adresu odesílatele e-mailu a webové stránky, kde se vyplňují citlivé údaje.
Pozor! Nová phishingová kampaň cílí na klienty Air Bank
Air Bank na situaci reaguje. Michal Kuzmiak z banky uvádí: "Naše klienty na všechny aktuální hrozby upozorňujeme a edukujeme je." Banka doporučuje nereagovat na podezřelé zprávy a odkazy, ale místo toho kontaktovat přímo klientskou linku banky. Kuzmiak také potvrzuje, že banka aktivně monitoruje probíhající phishingové kampaně a pracuje na odstranění podvodných webů.
Tento incident podtrhuje neustálou snahu kyberzločinců o získání přístupu k internetovému bankovnictví klientů různých bank. Uživatelé by měli zůstat ostražití a dodržovat bezpečnostní pravidla při správě svých online bankovních účtů.