Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Požáry elektromobilů straší Jižní Koreu: Hrozba pro bytové domy a bezpečnost obyvatel

Nedávný požár elektrického vozidla v podzemním parkovišti v jihokorejském Inčchonu vyvolal debatu o bezpečnosti elektromobilů (EV). Incident, při němž shořelo nebo bylo poškozeno přibližně 140 vozů, trval více než osm hodin a donutil některé obyvatele k evakuaci z objektu.

Požáry elektromobilů straší Jižní Koreu: Hrozba pro bytové domy a bezpečnost obyvatel
Požáry elektromobilů straší Jižní Koreu: Hrozba pro bytové domy a bezpečnost obyvatel | https://chatgpt.com/ - vytvořeno v Dall-e 2

Jižní Korea nyní vyzývá automobilky k větší transparentnosti ohledně výrobců baterií používaných v jejich elektromobilech. Odborníci však upozorňují, že samotná identifikace výrobce baterie nemusí být dostačující pro snížení rizika požárů.

Statistiky ukazují, že ačkoli počet požárů EV v Jižní Koreji vzrostl, jejich četnost je stále nižší než u vozidel se spalovacími motory. V roce 2023 bylo zaznamenáno 1,3 požáru na 10 000 elektromobilů, oproti 1,9 požáru u konvenčních vozidel.

Požáry EV představují pro hasiče při zásahu specifické obtíže. Lithium-iontové baterie mohou hořet intenzivněji a déle, s rizikem opětovného vznícení i hodiny po zdánlivém uhašení.

Situace v Jižní Koreji je obzvláště citlivá vzhledem k vysoké hustotě zalidnění a převaze bytových domů s podzemními parkovišti. Více než 60 % obyvatel země žije v takových komplexech.

Experti navrhují různá opatření ke snížení rizik, včetně lepších systémů řízení baterií, zdokonalených bezpečnostních opatření v parkovištích a potenciálního omezení úplného nabíjení baterií.

Nedávný incident měl krátkodobý vliv na trh s elektromobily v Jižní Koreji, s výrazným nárůstem žádostí o prodej EV v prvním srpnovém týdnu. Odborníci však zůstávají optimističtí ohledně dlouhodobého přechodu na elektrickou mobilitu v zemi.