Hrotcast: Bude máslo za stovku? A proč doženeme Německo nejdřív za 50 let?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Česko nemůže závratně růst, když Německo ekonomicky neprospívá, říká známý ekonom Lukáš Kovanda v novém Hrotcastu. A jak je to se závislostí či nezávislostí na ruském plynu?

Celý článek
0

Kadmium a olovo v čokoládách Lindt? Švýcarský výrobce má v USA víc problémů

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Švýcarský výrobce čokolády Lindt čelí v USA žalobě, která zpochybňuje jeho tvrzení o prémiové kvalitě a bezpečnosti výrobků. Spor vyvolaly výsledky studie, jež odhalila přítomnost těžkých kovů v některých hořkých čokoládách značky.

Celý článek
0

Tykačova skupina Sev.en GI koupila dvě ocelárny Celsa v Británii a Skandinávii

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Český miliardář podniká hlavně v energetice a těžbě hnědého uhlí, ale také v realitách a financích. Ocelářství jeho skupina vnímá jako klíčový obor pro svůj další růst.

Celý článek
0

Požár elektromobilu v podzemní garáži otřásá Jižní Koreou: Bezpečnost EV pod drobnohledem

Jihokorejská vláda a automobilový průmysl se ocitly pod tlakem veřejnosti po nedávném požáru elektrického vozidla v podzemní garáži bytového komplexu. Incident, který způsobil rozsáhlé škody a evakuaci obyvatel, vyvolal vážné obavy o bezpečnost elektrických vozidel (EV) a transparentnost informací o jejich bateriích.

Požár elektromobilu v podzemní garáži otřásá Jižní Koreou: Bezpečnost EV pod drobnohledem
Požár elektromobilu av podzemní garáži otřásá Jižní Koreou: Bezpečnost EV pod drobnohledem | https://chatgpt.com/ - vytvořeno v Dall-e 2

1. srpna došlo k vážnému incidentu v podzemní garáži bytového komplexu v Jižní Koreji. Elektrické vozidlo značky Mercedes-Benz se vznítilo a způsobilo požár, který trval osm dlouhých hodin. Následky byly devastující - přibližně 140 automobilů bylo zničeno nebo poškozeno.

V reakci na tuto událost se v pondělí sešli jihokorejští vládní úředníci k naléhavému jednání. Hlavním tématem byla bezpečnost elektrických vozidel a možnost zavedení nových regulací. Jedním z diskutovaných návrhů bylo povinné zveřejňování informací o značkách baterií používaných v elektrických vozidlech. Toto opatření by mělo zvýšit transparentnost a poskytnout spotřebitelům více informací při rozhodování o nákupu.

Další krok v řešení této problematiky je plánován na úterý, kdy se mají setkat představitelé ministerstva dopravy s klíčovými hráči automobilového průmyslu. Na jednání budou přítomni zástupci významných automobilek jako Hyundai Motor Group, Mercedes-Benz Korea a Volkswagen Group Korea. Hlavním bodem agendy bude diskuse o návrhu na zveřejňování značek baterií používaných v elektrických vozidlech.

Statistiky týkající se požární bezpečnosti v podzemních garážích jsou alarmující. Podle zprávy Seoul Metropolitan Fire & Disaster Headquarters došlo v letech 2013 až 2022 k celkem 1 399 požárům v podzemních garážích v Jižní Koreji. Z tohoto počtu bylo 43,7 % způsobeno vozidly. Co je ještě více znepokojující, elektrické zdroje byly příčinou 53 % všech požárů vozidel v těchto prostorách.

V reakci na rostoucí obavy veřejnosti a zvýšený tlak na transparentnost již některé automobilky podnikly kroky k větší otevřenosti. Například Hyundai Motor Co zveřejnila na svých webových stránkách informace o výrobcích baterií používaných v jejich 13 modelech elektrických vozidel, včetně tří modelů luxusní značky Genesis. Toto zahrnuje baterie od jihokorejských společností LG Energy Solution a SK On, stejně jako od čínského výrobce CATL.

Odborníci se shodují, že samotné zveřejnění značky baterie nemusí být dostatečné pro prevenci požárů. Profesor Moon Hak-hoon navrhuje certifikaci rizik požáru pro jednotlivé značky baterií jako užitečnější opatření.

Incident podtrhl specifika hašení požárů elektrických vozidel, které často trvají déle a mají tendenci se znovu vznítit. Skutečnost je zvláště znepokojivá v Jižní Koreji, kde mnoho lidí žije v bytových komplexech s podzemními garážemi.

Vláda plánuje brzy oznámit nová pravidla týkající se bezpečnosti elektrických vozidel. Zatímco automobilky zatím oficiálně nereagovali na návrhy zveřejňování informací o bateriích, diskuse o této problematice pokračují.