Jak zabránit evropské agónii a nepokojům: Draghi představil v Bruselu 170 opatření

Bývalý šéf Evropské centrální banky Mario Draghi vypracoval rozsáhlou zprávu, která má pomoci nastartovat evropskou ekonomiku. Bude to stát 800 miliard eur ročně.

Bývalý šéf Evropské centrální banky Mario Draghi vypracoval rozsáhlou zprávu, která má pomoci nastartovat evropskou ekonomiku. Bude to stát 800 miliard eur ročně.

Celý článek
0

Chce proměnit nudné HR procesy v zábavné. Startup Sloneek získává 90 milionů a míří do Itálie

Česko-slovenský startup Sloneek umožňuje „HRistům“ vyměnit byrokracii za práci s lidmi, a to díky zapojení umělé inteligence. Teď může počítat s další investicí, která prý přichází v ten pravý čas.

Česko-slovenský startup Sloneek umožňuje „HRistům“ vyměnit byrokracii za práci s lidmi, a to díky zapojení umělé inteligence. Teď může počítat s další investicí, která prý přichází v ten pravý čas.

Celý článek
0

Zachrání Volkswagen 30 let starý nápad? Odbory volají po čtyřdenním pracovním týdnu

Německé odbory IG Metall otevřeně uvažují o zavedení čtyřdenního pracovního týdne ve Volkswagenu jako jednom z možných řešení krize, které automobilka čelí. Hrozba uzavření domácích závodů a zrušení dlouholetých pracovních záruk totiž přiměla odbory k radikálnímu přehodnocení dosavadního přístupu.

Německé odbory IG Metall otevřeně uvažují o zavedení čtyřdenního pracovního týdne ve Volkswagenu jako jednom z možných řešení krize, které automobilka čelí. Hrozba uzavření domácích závodů a zrušení dlouholetých pracovních záruk totiž přiměla odbory k radikálnímu přehodnocení dosavadního přístupu.

Celý článek
0

Požár elektromobilu v podzemní garáži otřásá Jižní Koreou: Bezpečnost EV pod drobnohledem

Jihokorejská vláda a automobilový průmysl se ocitly pod tlakem veřejnosti po nedávném požáru elektrického vozidla v podzemní garáži bytového komplexu. Incident, který způsobil rozsáhlé škody a evakuaci obyvatel, vyvolal vážné obavy o bezpečnost elektrických vozidel (EV) a transparentnost informací o jejich bateriích.

Požár elektromobilu v podzemní garáži otřásá Jižní Koreou: Bezpečnost EV pod drobnohledem
Požár elektromobilu av podzemní garáži otřásá Jižní Koreou: Bezpečnost EV pod drobnohledem | https://chatgpt.com/ - vytvořeno v Dall-e 2

1. srpna došlo k vážnému incidentu v podzemní garáži bytového komplexu v Jižní Koreji. Elektrické vozidlo značky Mercedes-Benz se vznítilo a způsobilo požár, který trval osm dlouhých hodin. Následky byly devastující - přibližně 140 automobilů bylo zničeno nebo poškozeno.

V reakci na tuto událost se v pondělí sešli jihokorejští vládní úředníci k naléhavému jednání. Hlavním tématem byla bezpečnost elektrických vozidel a možnost zavedení nových regulací. Jedním z diskutovaných návrhů bylo povinné zveřejňování informací o značkách baterií používaných v elektrických vozidlech. Toto opatření by mělo zvýšit transparentnost a poskytnout spotřebitelům více informací při rozhodování o nákupu.

Další krok v řešení této problematiky je plánován na úterý, kdy se mají setkat představitelé ministerstva dopravy s klíčovými hráči automobilového průmyslu. Na jednání budou přítomni zástupci významných automobilek jako Hyundai Motor Group, Mercedes-Benz Korea a Volkswagen Group Korea. Hlavním bodem agendy bude diskuse o návrhu na zveřejňování značek baterií používaných v elektrických vozidlech.

Statistiky týkající se požární bezpečnosti v podzemních garážích jsou alarmující. Podle zprávy Seoul Metropolitan Fire & Disaster Headquarters došlo v letech 2013 až 2022 k celkem 1 399 požárům v podzemních garážích v Jižní Koreji. Z tohoto počtu bylo 43,7 % způsobeno vozidly. Co je ještě více znepokojující, elektrické zdroje byly příčinou 53 % všech požárů vozidel v těchto prostorách.

V reakci na rostoucí obavy veřejnosti a zvýšený tlak na transparentnost již některé automobilky podnikly kroky k větší otevřenosti. Například Hyundai Motor Co zveřejnila na svých webových stránkách informace o výrobcích baterií používaných v jejich 13 modelech elektrických vozidel, včetně tří modelů luxusní značky Genesis. Toto zahrnuje baterie od jihokorejských společností LG Energy Solution a SK On, stejně jako od čínského výrobce CATL.

Odborníci se shodují, že samotné zveřejnění značky baterie nemusí být dostatečné pro prevenci požárů. Profesor Moon Hak-hoon navrhuje certifikaci rizik požáru pro jednotlivé značky baterií jako užitečnější opatření.

Incident podtrhl specifika hašení požárů elektrických vozidel, které často trvají déle a mají tendenci se znovu vznítit. Skutečnost je zvláště znepokojivá v Jižní Koreji, kde mnoho lidí žije v bytových komplexech s podzemními garážemi.

Vláda plánuje brzy oznámit nová pravidla týkající se bezpečnosti elektrických vozidel. Zatímco automobilky zatím oficiálně nereagovali na návrhy zveřejňování informací o bateriích, diskuse o této problematice pokračují.