Volvo couvá od zásuvky. Automobilka zahazuje plány na plně elektrickou budoucnost

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

V reakci na zpomalující poptávku po elektromobilech, nedostatek cenově dostupných modelů a obchodní napětí mezi Evropou a Čínou oznámila automobilka, že i po roce 2030 bude nadále nabízet hybridní modely.

Celý článek
0

Mladí lidé nevěří ve vlastní bydlení. „Nezadlužíme se na celý život“

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Stále více mladých lidí považuje vlastnictví bydlení za méně důležité a preferuje jiné formy ubytování. Hypotéky a náklady spojené s vlastním bytem či domem je odrazují. „Takový závazek nám za to ani nestojí,“ uvedli v průzkumu.

Celý článek
0

Raiffeisenbank se ocitla ve zlaté ruské pasti

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Ruský soud zablokoval případný prodej Raiffeisen Bank International, ruské dceřiné firmy rakouské bankovní skupiny.

Celý článek
0

Penta má první oběť covidu. Gehring míří do insolvence

Přední světový výrobce honovacích strojů pro spalovací motory, který patří do skupiny Penta, neustál změny v autoprůmyslu a dopady koronaviru

Penta má první oběť covidu. Gehring míří do insolvence
ilustrační foto | Gehring

Gehring Technologies Holding, který od roku 2012 vlastní česko-slovenská investiční skupina Penta Investments, doplatila na dlouhodobé globální změny na trhu s automobilitou, přičemž poslední ranou byl letošní kolaps průmyslu způsobený globální pandemií koronaviru. 

Firmě podle neoficiálních informací za posledních několik měsíců klesl objem nových zakázek až o 70 procent. Penta ji v minulosti restrukturalizovala, přikoupila k ní společnost CopperING, čímž chtěla portfolio obohatit o výrobu systému pro elektromotory a zachytit tak světové trendy. Ani to ale nestačilo.

Podle veřejných zdrojů firma loni utržila 113 milionů eur, z toho tržby z elektromobilů tvořily jen zhruba dva miliony eur. Penta se snažila výrobce několikrát prodat, ale neúspěšně.

Trpělivost jí došla po nedávném neúspěšném jednání s bankami, se kterými se snažila domluvit restrukturalizaci dluhu. Banky ale firmu nepodržely a Penta, pro kterou dnes Gehring představuje menší – trochu exotickou – investici mimo hlavní záběry skupiny, se rozhodla, že další peníze už do firmy lít nebude. Její management tak podal v Německu návrh na insolvenci. 

Gehring je v oblasti výroby honovacích strojů celosvětovým lídrem s více než devadesátiletou tradicí. Jeho technologie se využívají zejména při výrobě spalovacích motorů v automobilovém a leteckém průmyslu. Ve svých závodech, které má v Německu, USA a Číně, a také v servisních pobočkách v dalších pěti zemích, zaměstnává 750 lidí.

Jaký bude další osud firmy není jasné. Mluvčí skupiny Penta Investments Ivo Mravinac insolvenci firmy potvrdil, více ale situaci ve firmě komentovat nechtěl.